tisdag 23 oktober 2018

Lite besvikelser och lite positiva överraskningar.

Efter veckor med nackspärr så bestämde jag mig för att äntligen gå till en naprapat. 

Jag tänker att då kommer naprapaten göra så det onda försvinner som genom ett trollslag. Fast Nix Pix. Så går det inte till. Jag fick reda på det jag redan vet och fick övningar som jag redan kan och inte släppte värken ett endaste dugg. Ät värktabletter! Ja men det har jag ju för tusan gjort nu i veckor.  Hoppas att företaget står för kostnaderna.

 Jag hade slut på bodylotion och tänkte att jag skulle vara miljövänlig. Hmmm så knäppt för den doftade inte ängens harmoni alls utan mer som härsket fett. På pin tji så spatserade jag rakt in på Rituals och testade krämer för glatta livet så maken storknade och stod utanför. Nu snackar vi härlig doft.
 Nåja, vi tog oss i kragen och gick in på guldfynd för att se till att våra vigselringar skulle passa igen.

 Makens blev sönderklippt före hans operation och min har liksom krympt. Jisses vad dyrt. Det kostade lika mycket som när vi gifte oss ungefär. Sen var det den där pastan som jag envisats med att göra själv. Ja den hade kletat ihop sig trots mjöl så jag fick göra om och göra rätt. 

Vevade på som en vild och galen Italienska för andra gången. Nu smakade det inte så gott som jag hoppats men, så är det ibland. 

Gott smakade i alla fall lunchen som vi tog på stan. Sallad med kyckling, svart råris, picklad rödkål, broccoli,grönkål och parmesan. Nyttigt och fräscht. Det var den positiva överraskningen för jag tycker att maten som man äter ute är ganska så fet och trist. Samma gamla vanliga ni vet. I dag kände jag mig nöjd med valet av lunch. Bara ett endaste fel, plastbestick. STÖN!

Sen var det ju julhysterin. Hallå! Det är ju fortfarande bara oktober. Maken och jag glodde på varandra som två byfånar och längtade bara hem till lugnet. 

Kram Pia

3 kommentarer:

  1. Konstigt att det inte går att göra någonting åt din värk. Det är verkligen inte billigt att gå till guldsmeden. Vi fixade också till våra vigselringar för ett par år sedan. Och kommer ihåg att det var dyrt.
    Ha en fin tisdagskväll.
    Kram Carin

    SvaraRadera
  2. Men så märkligt att bli hemskickad med värktabletter igen...din stackare! Testa värmekudde :)
    Iskalla vindar och jag håller på att frysa ihjäl! 15 sköna grader inomhus, dags att städa sig VARM ha ha...
    Kram från Titti

    SvaraRadera
  3. Håller med Titti, värmekudde, men det har du nog provat.
    Sen är det ju det där med att sänka axlarna... men det vet du ju också?

    Julgrejs överallt i butikerna här med, synd att man inte kan få längta.

    Kramar från Eva-Mari

    SvaraRadera

Tack för dina ord och tankar.