fredag 17 augusti 2018

Musslor till middag

Hej där! 
Ibland så står det still i huvudet när man ska bestämma middagen. Musslor kanske? Ja men åhh så gott tyckte vi båda. 

Att skölja och borsta rent musslorna är gjort i en handvändning. Inga krångel alls tycker jag. Sedan har jag kokat ihop lök, chili, grädde, kryddor, krossade tomater och vitt vin innan jag kastar i alltsammans under lock. 

Serverar med ett gott bröd och en smarrig ost. Fredagskvällen är i snäppet under sjunde himlen. Så sjukt gott om man frågar mig. 

Utanför smattrar regnet, välbehövligt och på uterummet sprakar brasan för fullt. Härliga tider, höst på gång och vi smider planer. 


Går ju att leva med det också faktiskt.

Kram Pia

4 kommentarer:

  1. Åh, så gott ni äter! Älskar musslor!

    Ha en fortsatt fin kväll.
    Kramar från Eva-Mari

    SvaraRadera
  2. Regn????? Jamen skicka en dos hitåt också...jag tror det var i maj det regnade sist! Men jag slipper ju att klippa gräsmattan hi hi...den är gul som torv och jag har sparat massor av TID! Bara det!!! Man får tänka positivt i allt :)
    Kramis från Titti

    SvaraRadera
  3. Mums så gott, jag älskar musslor.
    Kram Carin

    SvaraRadera
  4. Your blog was absolutely fantastic!
    Great deal of great information & this can be useful some or maybe the other way.
    Keep updating your blog,anticipating to get more detailed contents.
    หนังออนไลน์

    SvaraRadera

Tack för dina ord och tankar.