torsdag 5 juli 2018

Blomvakt.

Om jag blir tillfrågad att ta hand om växter över sommaren så svarar jag såklart JA! 

Jag tänker att det är ett förtroende jag får, att jag är betrodd med att kunna ta hand om växter.  Stolt? Japp lite för jag brinner ju för sånt. För trädgård, för växtlighet och för blommor. 

Så jag skeppar hem orkidéerna från jobbet och några andra växter som jag själv köpt. Jag måste ha växter där jag vistas hela dagarna. Jo jag är lite knäpp, jag vet det. Det ger mig hopp om liv och utveckling. Om att vårda och ge omsorg för att något ska växa. Såååå självklart! Ja för mig i alla fall. Ja men då så... Vi får se ur det ser ut i höst. Hoppas jag klarat av min uppgift.






Kram Pia

2 kommentarer:

  1. Ja, blommor är lite svårt att vara utan. Ha en fin fredag.
    KRam Carin

    SvaraRadera
  2. Ja vad vore livet utan blommor/växter? Inte mycket! Härligt inlägg och blomvakt är en fin ära att få vara!
    Puh, ännu varmare idag, jag flyter snart bort...
    Kram från Titti

    SvaraRadera

Tack för dina ord och tankar.