lördag 17 mars 2018

Glada jag och fulstök

Sådär ja, nu känns det aningens bättre igen. Lite Alvedon, solsken, salta pinnar och cola zero kan göra susen. Ja och så en burk med färg och visionen om ett fräschare kök så klart.


Jag börjar med att måla lite på luckorna där det har nötts. Självklart har jag tvättat och slipat, tvättat igen innan jag penslar på. Sedan vill jag byta handtag... nej kära make vi har inte bestämt detta tillsammans... inte ännu. Men snart så. Ha Ha!  


Jag jublar lite när stora blågula varuhuset erbjuder 24 månaders räntefri avbetalning på kök. Yes! Passar mig perfekt. Nya bänkskivor, inbyggd ugn och häll står på listan. Sa jag ny kran och diskho? Fniss!


Mitt upp i projekt målning så kommer jag på att jag måste laga mat också. Kycklingschnitzel med currysalsa får det bli idag.  

Köket är ju husets hjärta och man måste ta hand om hjärtat för annars går det åt pipsvängen. Så det så. Tur att man har en köksö som man kan jobba på. 


Laga mat här mitt upp i fulstöket.. STÖN!  Nåja det går nog bra.


 På tal om fulstök, jag gillar Fuldans.


Ingen mello i kväll men tjoho... en boggiwoggitjej det är jag det.




Kram Pia

2 kommentarer:

  1. Ha en fortsatt trevlig lördagskväll.
    Kram Carin

    SvaraRadera
  2. Tittar in och önskar en solig söndag!

    Kram Jenny

    SvaraRadera

Tack för dina ord och tankar.