onsdag 28 mars 2018

Dymmelonsdag

Halloj !
Det är ju stillhetens vecka och dymmelonsdag idag. Påsk friden inleds. 

Ja det gör den här också på Villa Ryttarängen. Jag stämplar ut från jobbet 14,45 fast utan stämpelklocka tack och lov. Styr färden hem i strålande solsken med solbrillor och soft musik i bilen och bestämmer att i dag ska vi grilla. Jag stannar till och handlar lite både mat och blomsters. För att njuta av det som njutas kan är jag nog rysligt bra på.

  Ok att sitta ute i solen med grill och mys gör att man ändå blir lite kall. Vad passar bättre då en varm drink till efterrätt. En Irish coffe. 

Påsken är en kravfri helg här hos oss. Vi har inga måsten och inga tvång. Men familjens frånvaro kan ändå kännas lite sorglig, ja jag vet ju att alla har det bra där dom är. Ena sonen är i Grekiska övärlden, en annan med kära familjemedlemmars födelsedag och den tredje hos sin stora kärlek. Vi kommer fira Påsken på tu man hand någonstans fast tillsammans. Det är ju bra nog. Tänk att upptäcka de första snödropparna. 

En dag kvar på jobbet, en härlig skärtorsdag. Sedan väntar många dagars ledighet, så behövligt efter alla sjukdomar denna början på året. Vi får se vad som bjuds. Inga måsten, inga krav. 

Kram Pia

6 kommentarer:

  1. Låter som en skön påskhelg ändå som du/ni ska ha.
    Kram Carin

    SvaraRadera
  2. Jag vill önska dig en riktigt skön helg Pia. Kram Annika

    SvaraRadera
  3. Mmm så mysigt, grilla i solen och varm kaffedrink efteråt :-)
    Även hos oss låter vi påsken passera kravlöst, visserligen med gäster till och från men det är ju avkoppling de luxe.
    Ha en underbar påsk och hoppas att solen hittar till dig. Kram, Catarina

    SvaraRadera
  4. Lagom lugnt här också, fast på lördag är vi bortbjudna och det känns väldigt härligt vill jag påstå !...är lite förkyld fortfarande så det ska bli härligt att sätta sig till dukat bord !
    Önskar dig en trevlig Påsk helg !
    Kram

    SvaraRadera
  5. Hej,
    Vad fint att hitta snödroppar. Här har några små gröna lökar kommit upp någon centimeter över jordytan bara för att bli gula av att vi har -15 grader kallt på nätterna. Jag köpte dock påskliljor i kruka på ICA. Ni får det säkert mysigt att fira på tu man hand. Det kan också vara skönt ibland.
    Jag önskar dig och din familj en Glad och Trevlig Påsk. Njut av ledigheten.
    Kram, Anneli

    SvaraRadera
  6. Snödroppar vid husgrunden är det bästa påskpyntet man kan få! Våren ÄR på väg!
    Hoppas du och familjen får många sköna och soliga påskdagar!

    Påskkramar från Eva-Mari

    SvaraRadera

Tack för dina ord och tankar.