fredag 29 september 2017

Mat igen!

Halloj! 
Jag har varit lite frånvarande här på bloggen ett tag. Tror att det beror på stort engagemang på jobbet som tar på energin. Somnar tidigt och har inte haft någon inspiration alls till att blogga. 

Fredag igen och min tur att laga mat. Jag bjuder på vegetariskt. Grekisk toffel! Tjoooho. Så gott. Jag har ju visat det innan men den tål absolut att upprepas.

RECEPT 2 pers.
1st. Aubergine delas på mitten, skåras, skvätt olivolja på och förgräddas i ugnen ca 12-15 min.
Under tiden så hackas en gul lök, 7-10 svarta oliver och så bryner man dem tillsammans med quornfärs så mycket man vill ha. Tillsätt ett ½ paket krossade tomater, svartpeppar, oregano och salt. Låt alltsamman puttra ett tag.  Ta ut auberginerna och fördela röran ovanpå. 

Strö över riven ost och gratinera i ugnen ca.fem minuter eller tills osten smält och fått färg. Servera med riven vitkål eller grönsallad, kiwi, gurka som fått några stänk av balsamico, salt och peppar. Gudomligt gott om man frågar mig. Ett glas rött smakar väldigt bra till.


Kram Pia

3 kommentarer:

  1. Det där såg jättegott ut. Ha en fin helg.
    Kram mamma c

    SvaraRadera
  2. Ser jättegott ut! Får bli en variant av det till lördagsmiddag, dock byter jag auberginen mot min favorit squash.

    Ha en fin helg.
    Kramar från Eva-Mari

    SvaraRadera
  3. Åhh, så gott..! "Till och med" korven i lägget före se gott ut med alla grönsaker till. Jag älskar varma grönsaker...
    Ja, jisses vad med socker.. ha ha ha!!! Fast jag ha nog också på lagret för bak och ev kaffebesökare som vill ha en sockerbit i kaffet.. typ väldigt sällan ;)
    Önskar Dig en skön lördag! Kram Kate

    SvaraRadera

Tack för dina ord och tankar.