tisdag 29 augusti 2017

Djuren på ön

Nu kommer det sista från semestern. Jag tänkte visa djuren som följde oss.

 På vårt hotell så formligen vimlade det av katter. Gästerna och kanske de anställda matade dem och det var katter typ överallt. Jag är ju ingen kattmänniska även om jag tycker att dom kan vara rätt så gulliga. Men att ha katter som man inte känner runt benen där man sitter är inte så kul. Särskilt inte när maken är allergisk. 

Nåja vi klarade av det också. På stranden så kom lilla valpen Tula och lade sig under makens stol. 

Typiskt va? Av alla stolar så valde hon att ligga just där. 

Palmlilja utanför vår balkong
Sen fanns det små, små myror som var på rummet, i lådorna och lite här och var. Ingen fara men lite småläskigt eftersom de fanns i allt ätbart så man var tvungen att plasta in allt. Sista morgonen när vi satt och väntade på transfer till flyget så kom en katt och pinkade revir på min resväska. Fräckt va? som tur var så hade jag en flaska vatten i handen och, näää jag sprutade inte vatten på katten men på väskan. Hi! Hi!


Tisdag idag och vardagen är i full gång. Mycket som ska hända framöver. Bäst att ta sats.

Kram Pia

2 kommentarer:

  1. Vilken härlig resa ni gjort! Ja, förutom väskkisseriet då, hihi!

    Ha det fortsatt bra också.
    Kramar från Eva-Mari

    SvaraRadera
  2. Söt vovve var det i alla fall.
    Kram mamma c

    SvaraRadera

Tack för dina ord och tankar.