söndag 30 juli 2017

Orolig och trött

Så närmar sig juli sina sista dagar. Vad hände med sommaren undrar jag. Den kom av sig på något vis. Jag får höra så tråkiga saker som drabbat en vän. Hjärtat slår frivolter av vrede och oro.
  
Dagarna går här hemma sakta och inget blir gjort, absolut ingenting. Målarpenseln står i vatten bakom knuten, ogräset frodas och jag är orolig över min hälsa. Fast mamma ligger där och mår oförskämt bra så krånglar magen igen. Sådär så man blir lite rädd att det är något allvarligt. 

Jag somnar med frossa mitt i solskenet. Det bär emot att söka hjälp för jag vill ju inte vara sjuk nu när vi snart ska åka bort till Medelhavsö. Fast när man inte vill äta och har ont så är det nog bäst att kolla läget. 

Jag tar en sväng i trädgården, det brukar lugna en orolig själ. 

Åhh så vackert det är som att man ser förbi ogräset och annat. Njuter av rosor, lejongap och stockros. 

Älskar mina petunior dom är faktiskt makalöst fina i år.

Jag blandar hejvilt. Tagetes, lejongap och petunia. På trallen ser man snigelns framfart som kritstrecksränder.

Druvorna börjar mogna och vi skördar vitlök och morötter. 

Krassen börjar bli så där underbar som bara krasse kan bli.

I morgon ska jag ringa och få en tid. I morgon blir det nog bättre.


Kram Pia


4 kommentarer:

  1. Usch det låter inge vidare för vare sig dig eller din vän, hoppas det inte är något allvarligt och att du snart mår bättre!!
    Kram Gunilla

    SvaraRadera
  2. Ja, nu tycker nog att frun ska söka för sin mage... Varför vänta?
    Underbara blommor Du har, och det är sant.. Mina petuniorna har heller aldrig varit så vackra !!
    Kram från Kate

    SvaraRadera
  3. Klart du ska ringa idag och få komma iväg och kolla din mage. Du har en sådan vacker trädgård.
    Kram mamma c

    SvaraRadera
  4. hallå vännen!
    Äntligen tar jag mig tid att skriva...har varit så urbota dålig på att kommentera den här sommaren...bara tassat runt och läst i det tysta... Det gör ont i hjärteroten att läsa att du inte mår bra och se för guds skull till att du blir ordentligt kollad innan ni åker.
    Semester med smärta är ingen höjdare.
    Va skönt att allt gått bra med lilla mamsen..
    Å du visar så fina bilder så man smäller av....vill också ha en massa prunkande fina blommor i min trädgård....och en trädgårdsmätare...;)
    Krya på dig nu!
    Kraaaaam Katarina

    SvaraRadera

Tack för dina ord och tankar.