söndag 30 juli 2017

Gammalt och nytt

Tredje gången gillt. Vi har varit här två gånger innan och då har det varit stängt men den här gången så fick vi komma in. Butiken eller vad man ska kalla det ligger inte alls så långt bort men på "fel" sida om ni förstår. Längs en väg som vi sällan åker på.

Här fanns det gamla saker och nya saker och detta bord hade gärna fått följa med mig hem. Älskar svarvade ben. Vad tycks om dessa små söta möss då?  Nej jag köpte inte men om det hade varit innan bröllopet så kanske det kunde hänt.

Om man gillar skålar med lock så fanns det många sådana. Den svarta hästen såg jag först nu. Det fanns så mycket saker och tydligen så ser man inte allt då.

Självklart så måste jag ju fota dessa rosa ting.

Fotoramar med Grace Kelly,  jag tror det är hon i alla fall

Ja sedan fanns det massor av andra saker som vattenkannor i zink, krukor, badkar och ja det måste upplevas. Jag hade ju bara mobilen med mig så bilderna är inte alls bra. Nu när jag har smält allt så förstår jag ju att det måste bli fler besök där. Ja dom har ett fik också med sallader och pajer, kakor och annat gott. Här kan man läsa mer och hur du hittar dit.

Kram Pia

4 kommentarer:

  1. På sådana ställen måste man åka fler gånger för att kunna smälta allt.
    Kram mamma c

    SvaraRadera
  2. Åhhh vilket mysigt ställe, åsså bordet då ;-) Små smultronställen är bra att ha på fickan, om man blir uttråkad eller så.
    Ha de gott. Kram, Catarina

    SvaraRadera
  3. Låter som ett ställe i min smak! :) Mysigt!

    Kram Gunilla

    SvaraRadera
  4. Ser sååå läckert ut detta Nedergården :) Ett riktigt smultronställe måste jag säga...
    Loppisar i Blekinge är inte mycket att hurra för! Tror jag hittat 2 st på 2 år, det säger väl allt!
    Kram från Titti

    SvaraRadera

Tack för dina ord och tankar.