torsdag 27 juli 2017

Babbel om bubbel.

Har man en gång börjat med bubbel så blir det lätt att man vill ha det igen. Jag väljer gärna Cava eller Prosecco. 

Jag testade detta El Miracle som inte alls var så tokigt. Riktigt snygg etikett om man frågar mig. Sånt som jag kan gå igång på. Låg sockerhalt bara 5g/l och om man jämför med tex. Prosecco ekologiskt som har en sockerhalt på 12 g/l. Kostar 75:-

Vill man sedan äta något gott till det så ska det väl vara fisk eller skaldjur.  Fast idag ska jag tipsa om en annan enkel och god middag. Kycklingburgare med picklad rödlök.

 Jahaaaarååå man kan dricka bubbel till det. De går alldeles utmärkt. Jag brukar inte ha vanlig pommes utan kålrot eller sötpotatisstripes men ingen regel utan undantag som man säger. Nu ska vi kanske inte prata sockerhalt i den picklade löken men gott är det. Ett recept av många hittar man här. Jag brukar bara krydda färsen med salt, peppar och lite chiliflakes.


Kram Pia

3 kommentarer:

  1. Mmmmm den cavan känner jag igen, vi testade den hos min bror när vi var uppe. God och riktigt prisvärd :-)
    Ha de gott. Kram, Catarina

    SvaraRadera
  2. Nu blev jag lite hungrig hihi ....
    /Kram & ha en alldeles underbar dag ❤️

    SvaraRadera
  3. Den där har jag köpt hem några gånger. Gillar den skarpt, för det får inte vara för sött. Kycklingburgaren säger jag bara mums😊
    Kram mamma c

    SvaraRadera

Tack för dina ord och tankar.