torsdag 8 juni 2017

Älskar att få presenter.

Ja men vem gör väl inte det? I dag hade vi vår årliga vårkonsert på jobbet. 

Det ligger många timmars träning bakom fast just i år så har jag ju inte varit delaktig i den träningen utan pysslat med annat. Men... Jag känner mig ändå stolt över det som just vår förskola gör när det gäller musiken. Det är ju inte bara en månad innan som räknas utan det vi gjort hela året, varje dag och helt enligt planerna. Medvetenheten i rytmik, takt och sångträning som blir så himla bra till slut. 

När det blir så där klockrent och fantastiskt även om en ton på flöjten strejkade. Fniss! Sen när vi får alla kramar, applåder och presenter, ja då är det faktiskt härligt att vara en av alla uppskattade pedagoger. När man ser hur barnen växer av att lyckas och sen glädjen. Ja den är obetalbar. Sedan kommer avskeden, den där jobbiga biten. När det ska tas farväl och tårar rinner. Fast det hör ju till det med. Det är så det ska vara när det varit bra. Så tänker jag ändå. 

Så jag kommer njuta av chokladen, av den dubbla flitiga lisan och av den fina muggen som jag fick. För att jag gjort mitt bästa. För att barnen gjort sitt bästa. Som sagt, jag älskar att få presenter.


Kram Pia

7 kommentarer:

  1. Mmmm härligt med choklad i present :-)
    Jo, jag minns att vi alltid gav presenter till barnens olika pedagoger när det närmade skolavslutningen, alltid lika mysigt.
    Ha de gott och njut av dina fina presenter. Kram, Catarina

    SvaraRadera
  2. Ja, vem älskar inte att få presenter? Skulle behöva din chokladask idag, det är så syyynd om mig, jag är genomförkyld! Host host!

    Ha en fin helg.
    Kramar från Eva-Mari

    SvaraRadera
  3. Åh,så mysig present ... ❤️
    /Kram

    SvaraRadera
  4. Alltid kul med uppskattning för något man lagt ner sin skäl i.
    Kram mamma c

    SvaraRadera
  5. Så fina presenter och det är du så värd så! Vem gillar inte presenter??! Fredag igen, ha nu en skön helg Pia!
    Kram från Titti

    SvaraRadera
  6. Hej Pia,
    Åh vad kul att få uppskattning, och ja visst är det svårt att säga hejdå, men lite bitter-sweet då de fantastiska barnen går vidare i livet och utvecklas. Man är tacksam för att man fått vara en liten pusselbit av deras liv. Jag tänker på den kvinnliga läraren som var med i the space shuttle Columbia som exploderade och brann upp i luften, hon hade visst som ett av sina ledord: I touch the future, I teach. Det var så fint tycker jag. Man kunde läsa detta på Kennedy Space Center.

    Kram och ha en fin helg!

    Anneli

    SvaraRadera
  7. Presenter är roligt, stort som smått är välkommet, eller hur? Kul med uppskattning när ni gör ett sådant bra jobb med barnen. Sån tur att ni finns!
    Trevlig helg!
    Kram, Ann

    SvaraRadera

Tack för dina ord och tankar.