onsdag 3 maj 2017

Ledig i dag?

Halloj! 
(Vill bara varna för lite otäcka bilder om man är känslig)
Klockan är det första jag ser när jag vaknar. Den brukar ofta stå på typ 06.10 eller något i den stilen. 

Ok!  Ledig dag så jag borde somna om. Ja faktiskt så lyckades jag för en gångs skull, sov ända till 07.15. Jag startade med kaffe, sedan handla och fylla kylen, hämta ut första provklänningen till bröllopet samt kolla FB. 

En säng med resårmadrass var till salu och eftersom jag vet att mina föräldrar var ute efter en ny så blev det en tidig visit hos dem för att visa. Dom har nämligen fått ett problem med sitt gästrum, det stinker pink där. Vi har skurat, kastat ut gamla sängar, skurat igen och så idag.... Vi bröt upp golvplankorna, pappsen och jag. Sågade upp för att kika närmre och naturligtvis så gick proppen. STÖN!!! Jag hoppade in som en hjälpande hand och tapetserade om en vägg med väggtäckare. Sprayade med "ta bort dålig lukt spray" och sen så är det bara att vänta.

Bildresultat för väggtäckare
via
 Medans jag väntar så sätter maken och jag rödlök, dill och sår krasse. Jag konstaterar gladeligen att den tagetes ätandes jäkla sorken är död i växthuset och jag sår nya frön. 

Vi hämtar sängen och bakar bröd ungefär samtidigt som vildvinet åker ner från väggen. Jamen så kan faktiskt en ledig dag se ut så här i sköna Maj på Villa Ryttarängen. Jo jag är rätt trött nu, erkänner det 💗


Kram Pia




3 kommentarer:

  1. Du har ju hunnit mycket i alla fall på din lediga dag.
    Kram Mamma C

    SvaraRadera
  2. Hej,

    Jag älskar Anna Fields klänningar och äger intre mindre än 4 st! Sköna, kvinnliga, praktiska. Passar till så många tillfällen och snygga under koftor, kavajer, och jeansjackor :-)

    Ha en underbar fredag!

    Kram, Anneli

    SvaraRadera
  3. Haha OMG...snacka om duracellkanin...jiiiiises vad du hinner med... Å den där lilla sorken... jag tror vi har en RÅTTA i vårt förråd och vi får int efatt i den... Nu måste vi tämja, kasta och sanera där ute...FY vilket hästjobb...
    Hoppas dina föräldrar får bukt med den dåliga lukten...å vad snäll du är som hjälper dem.
    Kram på dig tokfia och ha en toppendag i dag!
    Katarina

    SvaraRadera

Tack för dina ord och tankar.