söndag 28 maj 2017

Egentligen.

Ja egentligen skulle vi vart i Värmland och överraska syster Yster och G som hade bokat in en kortweekend där. Vi hade tänkt dyka upp som gubben i lådan. Vi avbokade den resan till Karlstad. Vi insåg att vår budget inte skulle klara av det. 

Vi insåg också att det finns en hel del att ta tag i här hemma också. Det finns det ju alltid när man har hus och trädgård men just i Maj så är det extra mycket tycker jag. Jag klagar inte för det är kul men tiden och framför allt orken räcker inte till. Allt tar mycket längre tid nu än för 10 år sedan. 

Sen så måste ju självklart åk gräsklipparen gå sönder, vilken timing. Att klippa för hand tar ca 1 ½-2 timmar. Vilket härligt motionspass va? Gratis är det också. Sen ska ju veden köras in och travas. Det är ett riktigt styrkepass med många knäböj och snacka om att det känns i rumpan. Tjohoooo!

 Jo vi hjälps åt men ändå. Makens knän är det bara skrutt med så vissa saker känns det rättvisast att jag gör. Just ja, sen är det ju inte bara dom vackra blommorna som växer utan ogräset också. 

Så man har ju saker att hitta på som sagt. Lika samma som hos er andra kan jag tro. Sen när man slår sig ner vid poolen med ett glas rosé eller isvatten efter dagens pyssel så, ja då har man det riktigt bra egentligen.

Kram Pia








3 kommentarer:

  1. Det är ju verkligen en stressig tid nu när man egentligen borde sitta och lyssna på fåglarna hela dagen! Jag har knappt tid att blogga, men idag fick jag till ett inlägg i alla fall. Det är så mycket som ska göras och den här tiden är min mest stressiga tid på jobbet också. Andas, andas och försök att njuta är mitt mantra just nu...
    Så trist med gräsklipparen! Det är ju verkligen tråkigt att klippa gräs. Vi köpte en robot i fjol och den är jag sååå lycklig över. Måtte den aldrig gå sönder!
    Ha en fin dag!
    Kram, Ann

    SvaraRadera
  2. Har inget av den där stressen längre sedan vi sålde huset. Men kommer ihåg hur det var.
    Kram mamma c

    SvaraRadera
  3. Hi hi, OM jag känner igen mig i detta! Plånboken är vidöppen på plantskolan, gräset tar här också 2 timmar att klippa (gratis motion, jo jo!) och veden ska in (väntar bara på lite mer behagligt vedbärande-väder!) Ja det tar aldrig slut med måsten men sen den där stunden med kaffekoppen i växthuset, ja då känns allt så gott :)
    Kram från Titti

    SvaraRadera

Tack för dina ord och tankar.