måndag 10 april 2017

Ny på jobbet!

Godafton! 
Här sitter jag och gnuggar fötterna för dom har fått jobba idag kan jag lova. När man inte är van så får man gå många extrasteg. 


Min dag har varit jätterolig, intressant, lärorik och alldeles fantastisk. Supergoa kollegor och så alla dessa blommor som jag kånkat på hela dagen. 


Ja inte bara blommor utan blåbärsbuskar och rabarber också. Kundkontakter är också trevligt, har fått så många frågor om både det ena och det andra. Några egna bilder har jag tyvärr inte att bjuda på men ska ta några när tillfälle ges. 

Skulle ju se lite roligt med en medarbetare som knäpper bilder på allt och inget första dagen på jobbet.

10 saker jag reflekterat över:

  1. Man kan gå och komma utan att känna att man lämnar någon utan tillsyn.
  2. Stämpelklockan.
  3. Jag har mycket att lära
  4. Jag behövde inte hjälpa till att lösa några konflikter, ingen grät på hela dagen.Alla kunde torka sig själva på toan.
  5. Matlåda måste man tänka på även om det ligger minst fem ätställen i närheten
  6. Väldigt strukturerat och fokus på sin sak
  7. Jättestökig toa, ska ändra på det.
  8. Kafferast på eftermiddagen ca 15 min.💗
  9. Blåsigt!
  10. Skönt med arbetskläder

Tröttmössan är på så det blir en tidig kväll här.

4 kommentarer:

  1. Fanatsiskt roligt att få möjlighet att jobba med det man älskar! Är så glad för din skull :-)
    Ha de gott. Kram, Catarina

    SvaraRadera
  2. haha, jaså alla klarade sig själva på toaletten, vilket lyft från din tidigare arbetsplats förstår jag! Låter som du haft en bra dag, vad roligt!
    Kram Gunilla

    SvaraRadera
  3. Stort grattis till din första dag på ditt nya jobb.
    Kram Mamma C

    SvaraRadera
  4. Hej!

    Haha...fick mig ett gott skratt när jag läste de 10 saker du reflekterar över :-)
    Ja, det är ju ovant men skönt att man slipper ha ansvar över andra samt att folk klarar sig själva på toaletten :-)

    All lycka till på nya jobbet!

    Kram, Anneli i Dalarna

    SvaraRadera

Tack för dina ord och tankar.