lördag 15 april 2017

Första skyltningen och lite gnäll.

Gårdagen började inte bra, glömde matlådan hemma och sedan bara fortsatte eländet. Skar mig i fingret, lyckades välta en vagn med varor och grät en skvätt bara för att liksom. Sen lunchade jag med en dalmatiner som ville äta upp min snabbinköpta micromat från Citygross. Ni förstår att samtalet vid lunchbordet inte var särskilt givande. Fick stresspådrag och mådde väldigt dåligt. Det är då man superlängtar tillbaks till tryggheten och det man kan. Det är då man funderar på vad man gett sig in på. 

 Att vara ny på jobbet är riktigt jobbigt till och från. Måste lära mig att ta det lugnt och att Rom inte byggdes på en dag. Såklart att jag inte vet hur man gör en skylt eller hur man avregistrerar en trasig kruka. Jag vet inte heller hur man kör en jäkla bångstyrig pallyftare eller hur man slaktar en CC-vagn. Hur ska jag kunna veta vad 30-60 betyder eller vart kylrummet med lyxtulpanerna i finns? Jo jag får fråga tusen frågor. Jag känner mig såååå himla tjatig och dum i huvudet.

Detta tar jag med mig till framtiden. Om jag någon gång kommer få en ny kollega så ska jag verkligen tänka på hur jag introducerar arbetsuppgifter och rutiner. Jag fick ändå avsluta dagen bra, Jag fick vara lite kreativ och jobba med estetik. Fick göra en grön skyltning. Underbart!

Pia Gustafsson

7 kommentarer:

  1. Åhhh, så klart at man inte vet någonting, när man aldrig gjort eller varit där tidigare. Helt säker på att Du kommer bli en ny fantastisk och inspirerade arbetskamrat på det nya jobbet!!!
    Stor påskkram från Kate

    SvaraRadera
  2. Det där med att vara ny är lite av en prövning, men övning ger färdighet i slutänden :-)
    Ha en härlig påskafton. Kram, Catarina

    SvaraRadera
  3. Det går säkert jättebra! Jag tyckte själv att det var pest första halvåret när jag bytte jobb.. Det är ju inte vad man är van vid.
    De som jobbar är säkert jätteglada över att ha fått dig som kollega. Kram

    SvaraRadera
  4. Klart man inte vet nåt när man kommer ny, har de inte visat dig runt? Det är ju så mycket att ta in när man kommer ny, vi brukar säga så på vårt jobb att man får fråga om precis allt, och att inga frågor är dumma, hoppas de har den attityden på ditt nya jobb också!

    Kram och ha en fin påsk!
    Gunilla

    SvaraRadera
  5. Att börja på en arbetsplats fordrar handledning. Klart att du blir stressad om du måste fråga om allt! En introduktion borde du allt fått! Hoppas det blir bättre nästa skift!

    Sänk kraven, man kan inte veta allt!
    Påskkramar från Eva-Mari

    SvaraRadera
  6. Gillar inte heller att vara ny på jobbet och värre blir det med åren:) men jag har också lärt mig efter flera jobbyten att det blir bättre och att man måste fråga i början för då får man fråga och vara ny:) kram! Pernilla

    SvaraRadera
  7. Man kan inte veta och kunna allt på en gång på ett nytt jobb. Man får fråga och man måste få visning på saker och ting.
    Kram mamma c

    SvaraRadera

Tack för dina ord och tankar.