Vi passade på att tvätta sängkläderna i fin vädret. Så härligt att krypa ner i nybäddat och fräscha sängkläder.
Jag valde att använda örngott som jag fått av min mormor. Med en infälld spets och knytband. Som jag fått i en brudkista en gång i tiden. Nu vet jag inte om den är virkad eller knypplad. Kan inte riktigt skilja på sånt. Men hur som så tänker jag på hur många timmar min mormor lagt ner på att sy dessa örngott.
Hur många timmar hon har lagt ner på att virka detta fantastiska fina överkast. Jag är sjukt imponerad. Vilket tålamod.
Nu ska det inte längre ligga i ett skåp utan få vara framme i vardagen. Tack snälla mormor. Här vilar inte någon förspilld kvinnokraft.
Kram Pia
Så fint att ha kvar dessa hantverk som din mormor har gjort.
SvaraRaderaKram Carin
Så vackra handarbeten. Överkastet är helt fantastiskt. Vilket tålamod.
SvaraRaderaTrevlig torsdag.
Kram Tummelisa/Eva
Bra att du tar tillvara på din mormors handarbeten. En skatt! Underbart överkast.
SvaraRaderaHa en trevlig helg.
Kramar från Eva-Mari