onsdag 25 maj 2022

Tog semester för att jobba

 Njut av Maj månad om du hinner. Tänk så mycket det finns att göra just då. 

Som att njuta av liljekonvaljer och en kopp kaffe samtidigt som man glor på kossorna som kommit ut på grönbete. Lyssna på fågelsång och se hur staren matar sina ungar. Insupa dofter från hägg och syren.

Jag fick en lättare panikkänsla och ansökte om semester. Vara ledig för att hinna med det fina och alla måsten. Eller jag kanske inte måste men har man hus och trädgård så får en allt sköta om det. 

Jag har sett så många vanvårdade ställen och lovat mig själv att så ska jag aldrig ha det. Det är inte så svårt egentligen.

💕

 Laga det som är trasigt.

 Måla det som tappat färg i tid så slipper man skrapa så mycket.

 Rensa rabatterna och sträva efter att ha det vackert omkring dig. 

Vi hjälps åt som vanligt men just denna vår har hälsan inte varit OK hos maken. Vi kommer nog ikapp. 


Kram Pia

2 kommentarer:

  1. Ibland så hinner man inte med alla måsten som man satt upp. Men det blir oftast bra i slutändan ändå.
    Kram Carin

    SvaraRadera
  2. Så klokt att ta semester nu i maj, finaste månaden ju, och massor att göra, jo jag känner till det där. Men är man ledig så hinner man med att både jobba och njuta av allt det fina! Hoppas maken kryar på sig!
    Kram Gunilla

    SvaraRadera

Tack för dina ord och tankar.