lördag 28 maj 2022

Ett stilla regn

 Ett välbehövligt sådant från ovan. (Ja vart skulle det annars komma ifrån?) Även om jag skulle önska fint och soligt väder till alla som är lediga. 

Jag tar en sväng med kameran och tittar på allt det fina. Det som snart blommat över för denna gång. Rabatten bredvid ingången är som finast nu. Ramslök, getrams, liljekonvalj som blandats med funkia och ormbunke. 

Strax intill i vinkeln vid grusplätten blommar alpklematisen.  


Den är verkligen vacker i sin blomma och det finns hundratals. Alla blommar inte riktigt ännu. Det kommer bli som ett vitt vattenfall där mot väggen. Det kommer snart bli blommor i krukorna också.

 Den påminner lite om fuchsian "Dollar Prinsess" som också börjat blomma inne i växthuset. 

Utanför växthuset står den här skönheten. Jag vet faktiskt inte vad det är. Har fått den av en bekant. 

Mot grannen sträcker sig syrenerna. Är särskilt glad för den vita men det betyder inte att jag ratar den lila. Bägge är fina på sitt sätt.




Ja det var min start på den sista lördagen i Maj.

Kram Pia

4 kommentarer:

  1. Åh, vilken vacker och frodig alpklematis! Äter inte gröna larver upp den? Det gjorde de alltid i en av mina tidigare trädgårdar.
    Det växer bra hos dig. Hönsgödsel från grannen kanske?

    Ha en fortsatt fin helg.
    Kramar från Eva-Mari

    SvaraRadera
  2. Hej Pia!
    Så mycket fint och det är så fräscht med vitt. Alpklematisarna är så tåliga och blommar fint.
    Ha det gott /Marika

    SvaraRadera
  3. Ja denna tid Pia...allt är så vackert...och vackert är det hos dig också!! Den där alpklematisen gick inte av för hackor! Wow!
    Kram Titti

    SvaraRadera
  4. Åhhh, så vackert det blommar hos dig nu i din trädgård.
    Ha en fortsatt fin helg.
    Kram

    SvaraRadera

Tack för dina ord och tankar.