söndag 19 september 2021

Hösthosta

 Det var kanske ingen bra idé att vandra runt i ett naturreservat igen. För nu är luftrören helt bedrövliga. 


Hostar och hostar och snörvlar. De verkar som att väldigt många är förkylda nu lite här och var. Så varför skulle jag klara mig kan man undra. Men att vandra runt på en mosse och i gammal skog var väldigt mysigt och roligt. Vi tog med syster med man och så gick vi och irrade lite där och letade efter ett vindskydd där vi skulle lunchfika. 

Vi hittade inget för det fanns nämligen inget och vi höll på att gå vilse på en märkt led. Ha! Ha!  Hur svårt ska det vara? Jag skyller på dåliga skyltar och kartorna var så urblekta att man inte såg ett dugg. Ja, ja vi hittade tillbaks till bilen och matsäcken tog vi på ett hygge sittande på varsin stubbe. Jag var svettig och varm och blev faktiskt lite nedkyld där. 

Avslutade dagen med bastubad och dopp i poolen. Kanske inte heller så klokt om man tänker efter. Jag tror bestämt att det var det sista för i år. Nu blir det ännu en kopp varm dryck med grannens goda honung. Soffläge och filt.

Kram Pia

3 kommentarer:

  1. Aj då! Men jag känner lite småförkyld jag också idag, det är väl såna tider nu...
    Krya på dig och vila idag nu!
    Kram Titti

    SvaraRadera
  2. Usch för de där eländiga förkylningarna som kommer smygande när man minst anar det på hösten. Men bortsett från hostan som följd, lät det himla mysigt att gå ut i skogen. Vilse är väl kanske inte lika trevligt, men tur ni hittade tillbaka till bilen.
    Ha de gott. Kram, Catarina

    SvaraRadera
  3. Tips
    Finns en mycket bra C-vitamin som heter Ester-C testa den.
    I tea skall man ha 1/2 pressad citron honung och ginger.
    intag varje dag och du blir som ny.
    Lycka till och ha en fin dag

    SvaraRadera

Tack för dina ord och tankar.