lördag 9 januari 2021

Vad ska man göra?

 Jag har verkligen försökt att hålla humöret uppe. Inte tänka så mycket på hur det är utan bara finna mig i skiten och leva på liksom. Men igår när jag åkte hem så kom det över mig, tristessen, eländet och begränsningen. 


Dessutom så nös jag och snorade hela vägen hem. Det gör mig så jäkla arg för jag varken vill eller har råd att stanna hemma stup i ett. På ett sätt är det lite orättvist för oss som inte kan jobba hemifrån. För jag hade ju kunnat det eftersom jag inte smittar någon då. Nåja man ska inte vara bitter, jag är nog snart pigg igen.  Men ändå, kolla in den här bloggen. Vilka härliga tips tycker jag. Har ni några smarta tips på hur man sätter guldkant på tillvaron. Alla tips mottages.


Kram Pia

4 kommentarer:

  1. Känner igen det där...förstår dig. Men vi får bita ihop och ta en dag i taget, hur som...
    Ja TÄNK att kunna jobba hemma med fullt betalt!
    Nåja ha en skön lördag nu bästa Pia :)
    Kram Titti

    SvaraRadera
  2. Fy tusan för det där med förkylningar :-(
    Både maken och jag har snorat till och från hela december, så tröstlöst. Men jag är väldigt tacksam för att min arbetsgivare är välvilligt inställd till arbete hemifrån och att mina arbetsuppgifter till viss del fungerar att sköta på distans. Dock inte alla och då gäller det att pricka in en dag när inte näsan rinner ;-) Men ska jag vara helt ärlig, är jag helst på jobbet, tillsammans med mina kollegor och får träffa mina medarbetare "in real" isf via webben.
    Promenader, god mat och dryck sätter ju alltid guldkant på tillvaron :-) En bra film, en bra bok eller kanske vara kreativ själv (måla, skriva, fota, så frön....)
    Ha de gott, krya på dig och jag hoppas du hittar något som förgyller tillvaron. Kram, Catarina

    SvaraRadera
  3. Hej Pia,
    Krya på dig! Ja, det är så orättvist att inte alla kan jobba hemifrån när så många andra kan. Ni är fronten, första ledet i att bära upp välfärden helt enkelt...Men tack för det! Jag hoppas verkligen att du inte behöver vara hemma och vara sjukskriven. Jag tycker att alla som jobbar på jobb som förskolor och inom värden där man lätt blir smittad på jobbet absolut skulle behålla sin vanliga lön när de är sjuka.

    Men tusen tack för tipset om en trevlig blogg. Jag kollade in och gillade speciellt det där med att prova lite nya alternativ från garderoben. Det ska jag göra och speciellt nu när jag har köpstopp hela 2021.

    Ha det gott!

    Varm kram, Anneli

    SvaraRadera
  4. Förstår din situation från när jag själv jobbade.
    Krya på dig nu och styrkekramar till dig med.
    Kram Carin

    SvaraRadera

Tack för dina ord och tankar.