måndag 6 juli 2020

Små pelargoner

Dom står på tillväxt där i uterummet. Fast dom växer inte så väldans precis. 



Jag tror det är jordens fel. Inga av mina pelargoner vill växa i år. 



Jag ska satsa på riktig pelargonjord tror jag bestämt. Det händer inte så mycket alls där på uterummet. Byggställningen utanför verkar ha vuxit fast. Samma, samma men om man trivs med det så är det väl OK tänker jag. Jag skulle ändå vilja klä om dynorna på bänkarna.



 De har blivit ganska så urblekta och har små fläckar här och där. Men jag kan inte bestämma vilken färg jag ska välja. 



Det är ju ett Marint tema där ute så kanske blått passar bättre än grönt. Fast jag gillar grönt. 



Vilket I-landsproblem va? Sen ska det upp golvlister också. Märkligt att man inte blir klar någongång. Förövrigt så tror jag att jag fått Borelia. Finns ju botemedel för det i alla fall.

Kram Pia

5 kommentarer:

  1. Konstigt med pelargonerna. De brukar väl växa i vilken
    jord som helst? Har du misstanke om borelia måste du få
    antibiotika snarast!

    Kramar från Eva-Mari

    SvaraRadera
  2. Märkligt med dina pelargoner att de inte vill växa.
    Jag säger som Eva-Mari att du måste få antibiotika så fort som möjligt om du fått borelia.
    Kram Carin

    SvaraRadera
  3. Hej,
    Men tänk att precis så där ser mina pelargoner också ut. Jag är helt ställd! Har planterat om den i speciell pelargonjord och vattnar dem med lite Blomstra men ändå ser de ut så där......Trodde det var mina bruna fingrar.
    Jamen, ibland tycker jag att det är skönt med lite i-landsproblem :-)
    Hoppas du känner dig bättre snart och att det inte är något allvarligt.
    Ha en fin dag!
    Kram, Anneli

    SvaraRadera
  4. Håller med ovanstående damer, sök hjälp om du misstänker Borelia! Min mamma hade det en gång, men läkarna kunde inte riktigt ställa diagnosen först, förrän hon själv påtalade att hon hade haft en fästing på sig...
    Om du tycker om grönt, så ska du ju ha grönt! =) Om du vill ha ett tips av mig, så säger jag grått tyg på dynorna... och så kan du kanske byta ut filten med rosor till en blå-grön filt istället, det skulle genast göra det mer marint om det är marint du vill ha.Själv tycker jag inte att marint bara handlar om blått, utan mer känslan med blått/vitt/grönt/grått/brunt/beige... lite rött... och så detaljer och materialval.
    Jag har ju som bekant inga blomsterkunskaper... jag har inte ens planterat om mina pelargoner från köpekrukan... men jag vattnar med pelargon-näring ;)
    Kram och krya på dig nu!
    /Maria

    SvaraRadera
  5. Missade ju att svara på din fundering om gräsklippningen på taket... Man slår av det med grästrimmer och jag tror att det bara är det första året, "babygräset" som behöver klippas av... Men jag får nog kolla upp lite mer noggrant hur man ska sköta det i framtiden ;)
    Kram/Maria

    SvaraRadera

Tack för dina ord och tankar.