lördag 11 juli 2020

Blandat i lådan

Rabattlådan vid lillhuset blev riktigt härlig tycker jag. 


Jag blandade hej vilt med tagetes, bönor, krasse, tomater, majs och så gräslöken den där kinesiska eller ryska. Vackra blommor på den. 


Lördag och uppehåll så det får bli en sväng ut i trädgården. Röja, rensa, forma och fixa heter dagens projekt. 


Ljungen som jag satte i höstas den lever faktiskt. Då kan jag ju inte kasta bort, det fattar väl alla. Det finns två till i mjölkkannorna. Zinkhinkarna vid carporten börjar bli som jag tänkt mig. Det är klockrankorna till vänster i bild jag väntar på. De blommar sent och kan tåla lite frost om jag fattat rätt. 


Vi får väl se om det blir några blommor. Förra året så hade vi "blomman för dagen" högt upp på taket. Fast inte en endaste blomma kom det. Så konstigt.

Kram Pia

6 kommentarer:

  1. Ha en skön och härlig lördag i din vackra trädgård.
    Kram Carin

    SvaraRadera
  2. Frodigt och härligt! Även om jag just nu är verkligt glad för regnet så känns det att kroppen längtar efter de starka färgerna, men primadonnan har ju hamnat i bakgrunden... jag tänker på den läckra tunnan med den ljusiga squashen. Fram på hedersplats vettja! :D
    Kram
    /Anette

    SvaraRadera
  3. Så härlig trädgård ni har!
    Kram/Maria

    SvaraRadera
  4. Hej Pia!
    Det ser härligt ut med färgsprakande blommor. Vilken fin krasse, senast jag odlade den hade den något kryp som åt på den.
    Vackra trätunnor du odlar i. Soligt idag, innan det kom en rejäl hagel och regnskur.
    Ha det gott/ Marika

    SvaraRadera
  5. Woaw vilken färgklick :-) Härligt välkomnande.
    Ha de gott. Kram, Catarina

    SvaraRadera
  6. Inte bara en frisk blandning utan en väldigt läcker och vacker blandning. Tänk så snyggt de mörka tagetesen lyfter fram den månskensgula blomningen :)

    Kram, Carina

    SvaraRadera

Tack för dina ord och tankar.