måndag 25 maj 2020

Värt att laga?

Jag köpte ju två lådor eller kanske det heter mått på en auktion för många herrans år sedan. 


De har agerat blomlådor hela tiden. Jag har inte planterat direkt i dem utan haft en stor plastkruka i. Men kanske de inte kan leva för alltid. 1836 står det på den ena som botten liksom bara ramlade ur.


 Nu har vi limmat och satt i nya träpluggar. Kanske man inte får göra så på gamla ting men annars hade den fått gå till ... ehhh brasved. STÖN! Ok nu får vi se om det funkar. Hoppas, Hoppas!


Planterade ut några petunior i blomlådorna också. Hoppas jag gjorde rätt och inte var för ivrig. 


Kan ju bära in dem på uterummet utifall det utlovas frost.



Kram Pia

3 kommentarer:

  1. Allt man kan ska man såklart laga! Den fina gamla lådan får ju ett nytt liv nu. Fina frodiga petunior har du. Jag har planterat ut alla mina växter på balkongen men har lakan redo ifall, kollar graderna varje kväll.

    Ha en fin dag.
    Kramar från Eva-Mari

    SvaraRadera
  2. Ska du inte till antikrundan 😉 med dem så kan man det.
    Hoppas nu ni inte får några mer frostnätter.
    Kram Carin

    SvaraRadera
  3. Självklart du ska laga dem , du kör ju den kloka linjen och är sparsam på rätt sätt ,lite patina är rätt!
    Nu andas vi ut för frostnätter i våra trakter åtminstone.Jag plockar ihop mina växter för sommarförvaring för dem och mig själv (i början av juni)
    Sen bär det av till mitt torp hos dottern. Ha nu en vacker pingsthelg tillsammans och njut av allt vackert vi har!
    Kramar
    Astrid❤️

    SvaraRadera

Tack för dina ord och tankar.