fredag 1 maj 2020

Vaknat på Öland


Ja det var så det var tänkt i alla fall. Vi skulle åka på en semestertripp till Öland och titta på fåglar och sälar. 


Njuta av havet och lugnet på allvaret. Mysa i husvagnen och inspireras av fina hus och trädgårdar. Så som vi brukar lite då och då.


 Nej men så blev det ju inte som ni förstår. Här är det så kallt och trist väder och när jag kikar in på SMHI så ser det betydligt bättre ut på ön. Hmmm. Nej inte sura och hänga läpp. 


Jag njuter av gamla bilder och drömmer mig tillbaks i tankarna. Det går rätt så bra det med faktiskt.


Kram Pia

3 kommentarer:

  1. Med drömmar kan man komma långt.
    Ha en fin första Maj.
    Kram Carin

    SvaraRadera
  2. Minnen och drömmar har gott om! Sist vi var på Öland med vår fågel och botaniska grupp på Tjörn, hyrde vi en stuga tillsammans där min Anders skötte grill och fisket på kvällen( fisk inköpt tidigare).
    Har många fina foton från det äventyret att glädjas över ..Tyvärr är flera av deltagarna borta idag...saknar dem alla men som sagt våra minnen har vi alla och en dag kan vi säkert fara med färgan över igen. Kramar mina vänner !

    SvaraRadera
  3. Oj tänkte jag! Är ni här! Kul :) Nåja, jag förstår att ni håller er hemma i dessa tider...ön finns kvar, jag lovar!
    Kram från Titti
    (Regn här också!)

    SvaraRadera

Tack för dina ord och tankar.