onsdag 15 april 2020

Utefika


Jag är snabb med det. Att duka brickan och fixa fika utomhus. Det är ju bara så mysigt. 


Först jobbar man på lite med några projekt kanske eller trädgårdsfix. Krattar tills man behöver en välbehövd paus. Jag gillar att bli fysiskt trött och när det liksom blir vårstädat och fint där ute. 


Fram med min gamla termos och ärvda koppar. Brickan Vänninor har jag vunnit. Kanelbullar och Mariekex är väl gott nog. Bara att slå ned rumpan och njuta. Bra att dra en pläd över axlarna eftersom man kanske svettats lite och då slipper man ju att bli nedkyld. 


 Hoppas på många varma sköna trädgårdsdagar framöver. Det finns så himla mycket att göra i trädgården. Bästa tiden om man frågar mig.


Kram Pia

🔗🔗🔗

Innehåller annonslänkar till Jotex, Ellos och RoyalDesign
Pläden som är gammal köpte jag här Termoskanna vit Eva Solo på kampanj finns här. Liknande kopp finns här Rund bricka 30% hittar man här


4 kommentarer:

  1. Balkongfika blir det idag efter att jag tänker plantera om vildvinet. Solen skiner. Längtar... ska ju bli 10 grader och kanske blir det balkongstädning också!

    Må gott!
    Kramar från Eva-Mari

    SvaraRadera
  2. Finns inget bättre än en fika utomhus.
    Din termos var hur snygg som helst.
    Kram Carin

    SvaraRadera
  3. Jamen visst är det mysigt med utefika. Bara krypa upp i en skön stol med en pläd <3
    Ha de gott. Kram, Catarina

    SvaraRadera
  4. Ja, utefika och utelunch är så himla gott och mysigt!
    Vilken läcker termos! Och kopparna... tokgillar dem!
    Vad roligt med tavlan på mannens syskon. Blev jättefint med svart ram och passar bra där i tavelhörnan!
    Korgstolarna ser supersnygga ut... ska bli kul att se hur du målat dem. Jag sprutmålade en korgstol i slutet på 80-talet, med någon spruta som man satte på dammsugaren....???
    Kram och ha en fin torsdag och hoppas du får hålla dig frisk nu!
    /Maria

    SvaraRadera

Tack för dina ord och tankar.