tisdag 24 mars 2020

I stället för tulpaner

Vi rensar frysen nu för att inte handla stup i ett, för att minska kontakt med människor. Där låg en påse med köttbullar som var kvar sen i julas. Men mjölk och lite annat behövs ändå. Maken kom hem med diverse varor och så sa han att köpt en sak åt mig.


Han höll upp ett litet paket med kallrökt lax. Ja för tulpaner kommer ju bara stå och vissna och så slipper du äta köttbullar. Fniss! Jag försod att detta var ett sätt för att få mig på bättre humör. Självklart så hade jag inte behövt äta köttbullar. Jag undviker ju att äta kött från gris och ko. 


Det hör till saken att jag älskar lax men eftersom den odlade laxen är oätlig enligt maken så äter vi inte det. Jo jag gör det ibland men ytterst sällan. Nu lagade jag en jättegod pastarätt med spenat och den kallrökta laxen till mig, de andra åt köttbullar till pastan. 
🐟
Bilden(eftersom jag var vrålhungrig och inte fotade )och receptet kommer från Tasteline. Jag kan meddela att det var supergott och plättlätt att göra.

Kram Pia

5 kommentarer:

  1. Ser vådligt gott ut! Ska jag testa, tack!

    Ta hand om er.
    Kramar från Eva-Mari

    SvaraRadera
  2. Såg mycket smarrigt ut din pastarätt.
    Vi har inte varit och handlat ännu sedan utegångsförbudet blev här. Men snart måste vi när mjölken tar slut.
    Ha en bra tisdag.
    Kram Carin

    SvaraRadera
  3. Spenat och lax (både kallrökt och färsk ugnsbakad) är himla gott ihop!
    Nej, det är inte mycket umgänge med andra nu inte... Visserligen umgås vi mest med varandra, jag och P i vanliga fall med, men nu känner man sig ju nästan instängd...
    Kram och krya på er!
    /Maria

    SvaraRadera
  4. Mmm spenat och rökt lax, en härlig kombo :-) Framför allt godare att äta än tulpaner ;-)
    Ha de gott. Kram, Catarina

    SvaraRadera
  5. ja vi försöker också äta ur det vi har för att som du säger inte handla så ofta. Gott det där såg ut

    SvaraRadera

Tack för dina ord och tankar.