fredag 20 mars 2020

Blommig fredag

Att planera inför sommaren och höstens blomning, det är kul. Vi hade den här polkagrisrandiga petunian 2016. I år tänkte jag mig en liknande fast i rosa.


Då 2016 så köpte jag färdiga små plantor.  Det är billigare än att köpa en stor färdig. Har man nu ett växthus så är det ju klart att man gör så. 


Fast i år har jag sått själv. Det är ju snäppet bättre och ännu roligare om det nu blir något.


Jamen visst blev det något. Det blir många också. Ännu så länge står de inne i huset men snart är det dax för växthuset. Jag längtar så till att få mysa där ute med mina växtbebisar.


Utanför fönstret virvlar det snöflingor och det är kallt och grått. Jag kurar här inne med en kopp te och min hosta som verkar bli värre. Härligt tidsfördriv ändå att tänka på blommorna och titta tillbaks lite på hur man haft det innan i krukor och rabatter. 


Det känns bättre med hostan då.

Kram Pia

6 kommentarer:

  1. Dröm vidare och krya på dig!

    Kramar från Eva-Mari

    SvaraRadera
  2. Härligt att planera och drömma sig bort lite.
    Krya på dig nu.
    Kram Carin

    SvaraRadera
  3. Visst är det underbart att pyssla med sådderna och planera inför sommaren :-)
    Ha de gott och krya på dig. Kram, Catarina

    SvaraRadera
  4. Krya på dig och dröm vidare! Vi går mot ljusare tider :)
    Kram från Titti

    SvaraRadera
  5. Vilken vacker Petunia :) Jag upplever att de är relativt enkla från frö men att fröutbudet är lite trist. Jag har en sort som heter 'Ingrid' på tillväxt här.

    Krya på dig! Hälsar, Carina :)

    SvaraRadera

Tack för dina ord och tankar.