lördag 21 december 2019

Julnöje

 Jag stryker saker från en lista och skriver en ny i samma veva.  Lista på sånt vi behöver handla och göra. Roligt bestyr nu när man har all tid i världen. 


Senapskula och trätråg 1800 tal. Skulle jag vilja ha
 Gårdagens senapsmalning gick bra, fast jag var nog inte den roligaste gästen men man får vara trött och tyst. Jag njöt av god mat och trevliga vänner. 

Bilden Tv 4 och Recept på senap här

Vi kommer mala senap här hemma också tillsammans med våra barn och barnbarn. Det har blivit en sorts tradition. En tradition som jag hoppas ska gå vidare i generationer.



Fast det blir en annan dag för i dag ska jag hänga med Alundagossen. Vi ska ha det lite jultrevligt medans föräldrarna ska få julpimpa i lugn och ro.


KramPia

3 kommentarer:

  1. Åhh så mysigt, nästa år ska vi också göra egen senasp :-) I år hade vi gjort slut på våra senapsfrön i alla höstens inläggningar :o
    Ha en underbar dag med barnbarnet. Kram, Catarina

    SvaraRadera
  2. Älskar senap! Jamen ha en mysig dag nu Pia...
    Kramis Titti

    SvaraRadera
  3. Vet du en sak? Jag har aldrig gjort egen senap!! Låter såå mysigt!
    Hoppas du fick en rejäl dos mys med Alundagossen!

    Kramar från Eva-Mari

    SvaraRadera

Tack för dina ord och tankar.