tisdag 26 november 2019

Ögats princip

Måndagen var en dålig dag för mig på många sätt. Allt gick på tok, jag var jättetrött och hade inget som helst tålamod. 

Jag bad om att få kompa ut lite tidigare för att hinna uträtta ett ärende, men tiden rann iväg och jag kände att, nej jag måste bara hem. Jag hoppades att sömn skulle hjälpa fast det gjorde det inte. Så sänkt idag, har sovit och slappat hela dagen med lätt feber och halsont.

I helgen när jag röjde runt på biblioteket så hittade faktiskt en snygg anteckningsbok som jag tänkte att jag skulle använda. Där fanns anteckningar från en föreläsning, skulle jag tro i alla fall. Intressant! 

 På skrivbordet står "Julafton i Sundborn" Akvarellerad tuschteckning från 1892. Barn tjuvlyssnar bakom dörren. Älskar den. Den säger så mycket tycker jag.


Ett brokigt inlägg men så kan det bli när man inte är på topp.

Kram Pia

4 kommentarer:

  1. Mmm Carl Larsson är jul för mig :-) Riktigt så där gammaldags jul på landet.
    Krya på dig. Kram, Catarina

    SvaraRadera
  2. Hej Pia... Såg din kommentar på bloggen och tänkte jag skriver här istället så att du säkert får mitt svar. För har du inte fått det svaret jag skrev om kuddarna när du frågade i kommentaren??? Hur som haver.... Där skrev jag i alla fall att kuddarna är köpta hos HM Home i somras på rea och de finns tyvärr inte att få tag på.... Hoppas din dag blir bättre idag. Stor varm kram. Tina

    SvaraRadera
  3. Carl Larsson har gjort många vackra akvareller med budskap. Har du besökt hans hem i Sundborn? En riktig pärla!
    Krya på dig!
    Kram/Maria

    SvaraRadera
  4. Carl Larssons har gjort många fina tavlor.
    Krya på dig nu.
    Kram Carin

    SvaraRadera

Tack för dina ord och tankar.