torsdag 14 november 2019

Hyacinttid och annat adventigt

Men vad händer? Jag som inte gillar julen, fast såklart jag älskar ju advent. 

Ja det är väl det som händer då, att den nalkas liksom. Jag norpar åt mig en rosa hyacint, bara en endaste liten en på Ica, att börja med så klart. Sätter den i lilla fina krukan som jag fått av svägerskan. 

Jag fattar ju inte hur man kan ge bort en sådan näpen liten kruka. Fast det är jag det. Jag fattar ju inte så mycket. Tänkte direkt när jag fick den att det skulle bo en hyacint däri. 

Jag visualiserar i alla fall, visualiserar kommande pepparkaksbak med barnbarnen. Kanske julen får en annan lite djupare mening igen. Oj vad jag längtar. När tusan kan barn baka pepparkakor egentligen. Vi säger vid två år eller hur?


Kram Pia

4 kommentarer:

  1. Hyacinter är verkligen jul tycker jag. De här nere är så taniga alltid när de kommer.
    Klart de kan baka pepparkakor vid 2 års ålder. I alla fall äta pepparkaksdeg.
    Kram Carin

    SvaraRadera
  2. Att baka pepparkakor med barnbarn är det mysigaste! Vi har börjat så fort de har kunnat sitta och plocka med degen. Vilde var ju precis ett första året, men Junie var bara 10 månader vid sitt första bak förra året. Valter var ett år och tre månader, så visst kan de baka vid två år! ;)
    Jag tokgillar julen och allt pyntet men visst är det egentligen mysigast innan. Väntan och advent! =)
    Jag ska kolla om jag hittar en hyacint jag med. Den där söta krukan var verkligen en hyacintkruka!
    Kram/Maria

    SvaraRadera
  3. Visst kan man baka med en liten nyfiken tvååring!Har bakat med alla mina barnbarn , senast vi träffades vid bakbordet var Hampus dryga 30år...han var till stor nytta och glädje vid passning och gräddning av kakorna...minns dofter , ljuvliga. Hyacinter ja, Doften ja, vill inte vara utan dem då advent närmar sig.Förr drev jag upp dem själv i komposthögen som de bott i sedan september.Att till advent få ta fram sin gamla ljusstake från ungdomstiden är mysigt, tycka vad man vill om det nostalgiska tänket.
    Så till de vackra amaryllisen,Ska gå ner i källaren(får inte gå själv i brant trapp säger döttrar) och kolla om någon av mina röda eller vita satt knopp än. Oj,tiden går ha de gott!
    Kramar från Malmköping.

    SvaraRadera
  4. Mitt namn är Gunilla Hägglund, form, Alingsås, Sverige. Efter 12 års äktenskap har jag och min man varit i en gräl eller den andra tills han äntligen lämnade mig och flyttade till Kalifornien för att vara med en annan kvinna. Jag kände att mitt liv var över och mina barn trodde att de aldrig skulle se sin far igen. Jag försökte vara stark bara för barnen men jag kunde inte kontrollera de smärta som plågar mitt hjärta, mitt hjärta fylldes av sorg och smärta eftersom jag verkligen var kär i min man. Varje dag och natt tänker jag på honom och önskar alltid att han skulle komma tillbaka till mig, jag var verkligen upprörd och jag behövde hjälp, så jag sökte efter hjälp på nätet och jag stötte på en webbplats som föreslog att Dr Osagiede kan hjälpa till att få tillbaka ex snabbt . Så jag kände att jag skulle prova honom. Jag kontaktade honom och han berättade vad jag skulle göra och jag gjorde det då gjorde han en Love spell för mig. 48 timmar senare ringde min man verkligen till mig och berättade för mig att han saknar mig och barnen så mycket, så fantastiskt !! Så det var så han kom tillbaka samma dag, med massor av kärlek och glädje, och han bad om ursäkt för sitt misstag och för den smärta han orsakade mig och barnen. Sedan från och med den dagen var vårt äktenskap nu starkare än hur det var tidigare, allt tack vare Dr Osagiede. han är så kraftfull och jag bestämde mig för att dela min berättelse på internet att Dr. Osagiede verkliga och kraftfulla stavskärare som jag alltid kommer att be för att leva länge för att hjälpa sina barn i tidens problem, om du är här och du behöver din Ex tillbaka eller så flyttade din man till en annan kvinna, gråt inte mer, kontakta den här kraftfulla stavagern nu. Här är hans kontaktmeddelande på: doctorosagiede75@gmail.com eller whatsapp på +2349014523836
    eller viber +2349014523836

    SvaraRadera

Tack för dina ord och tankar.