lördag 26 oktober 2019

Hur ska jag göra?

Här sitter jag i mörkret, kan inte sova som vanligt. Tänkte i går kväll att jag skulle hålla mig vaken lite längre men inte hjälpte det. Stod på altanen och stirrade på stjärnhimlen i blåsten. Vackert och mäktigt!  Man kan inte påstå att jag sover bort min ledighet precis. 


Idag ska det pyntas lite med pumpor tänkte jag. Åka en sväng och handla och senare ta en skön promenad i regnet. Om inte foten strejkar vill säga. När man äntligen fått goda vanor så säger kroppen ifrån. Så därför fick jag ta ledigt på måndag för ett besök hos fysioterapeut. 

Jag ska också passa på att planera min födelsedag. Känner mig stressad över det, över att fylla år och ha bjudning. Konstigt! Jag som brukar tycka om att fixa och ha fest. Kanske det slutar med att jag avsäger mig uppvaktning. Jag velar och velar. Måste man ha stor fest? Kan man inte bara ha en bjudning med lite mat och tårta?  Jo det kan man väl, det blir nog bra.

Kram Pia

3 kommentarer:

  1. Ha en skön och bra helg och man bestämmer helt själv hur stor fest eller bjudning man vill ha.
    Kram Carin

    SvaraRadera
  2. Det är bara du och ingen annan som bestämmer över hur du vill fira DIN dag! Andras förväntningar (om det är så, alltså) på fest, ska du strunta i! (Min P fyller jämnt nästa år och den som pratar mest om det är ett av hans syskon...)
    Bjudning med mat och tårta är väl fest om något!?
    Följ ditt hjärta och gör din dag som du vill ha den!
    Kram och ha nu en fin helg!
    /Maria

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja tänk om det vore så enkelt. Fast du ar rätt i det du skriver. / Pia

      Radera

Tack för dina ord och tankar.