tisdag 29 oktober 2019

Alundagossen

Jamen nu så var det klart. Ivar är döpt enligt konstens alla regler. Ja i alla fall enligt Svenska kyrkan. Så fint och härligt.

Brödrakram

 Allt började med en inmarsch till låten Cirkel of life. Så coolt valt av föräldrarna tycker jag. Det var förövrigt en väldigt rolig tillställning tack vare prästen som skämtade friskt om allt möjligt. Han talade till Ivar och hans föräldrar samt gudmödrar så kärleksfullt och fint. 


Sedan bjöd han upp alla barnen som var med för att vara nära Ivar när han skulle välsignas. Underbart!

Möte med  Milli sin kusin.

Kom hit och sätt er på mattan det ska vara roligt att vara här, sa han.


 Ja och så sjöng vi psalmer såklart,791 Den gillar jag.

Du vet väl om att du är värdefull
Att du är viktig här och nu
Att du är älskad för din egen skull
För ingen annan är som du

Du passar in i själva skapelsen
Det finns en uppgift just för dej
Men du är fri att göra vad du vill med den
Säga ja eller nej


Efteråt var det fika på den gamla prästgården.

 Fin miljö och massor av gott bjöds det på för alla smaker. 


Vacker tårta tycker jag även om jag inte smakade på den.


Är så tacksam för frukten och goda bär. Passar så bra in i mitt liv just nu. 

Roligt också att få träffa alla släktingar och mitt andra barnbarn Milli + hennes syskon. Nästan som bonusbarnbarn tänker jag. Fast det kanske jag inte får kalla dem.
Alla bilder i kyrkan är tagna av maken eftersom jag glömde min kamera i bilen. Typiskt mig!


Kram Pia







9 kommentarer:

  1. Åhh näst efter bröllop är ju dop det bästa :-) Alla är glada och oftast är det ganska pigga tillställningar.
    Otroligt vacker tårta.
    Ha de gott. Kram, Catarina

    SvaraRadera
  2. Vilket fint dop det verkar ha varit. Skönt när det inte är sådär stelt som det kan vara ibland.
    Tårtan såg verkligen god ut och vacker var den med.
    Kram Carin

    SvaraRadera
  3. Vilket härligt dop! Så mysigt med barnbarn, gissar jag ❤

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja Victoria det är mysigt och mer än det / Pia

      Radera
  4. Fint skrivet och ja det var ett härligt dop och kul att träffa alla igen

    SvaraRadera
  5. Härligt med lille Alundagossen :) Vilken viktig dag i livet...
    Frukt måste jag bli bättre på och inte bara fundera på skumtomtar och saffransbullar ha ha!
    Kram i frosten Titti

    SvaraRadera
  6. Smäller av en liten smula....
    VILKA BILDER!!
    Ååååå... de lyser kärlek.... underbart söta barnbarn och fina föräldrar <3
    Å de där frukterna.....alltså wooooow....har faktiskt aldrig sett nåt liknande....det där måste jag lägga på minnet och planka av nån gång..
    De där små mandarinsniglarna var ju helt galet söta...;)

    Å stackars stackars dig med tanden... å foten...ja jag hålle rmed..det är så konstigt det där..
    Just som man kommer i gång, händer oftast något så man måste stanna upp...inte kul alls.. Hoppas den repar sig snabbt!

    Så tycker jag en sak är lite skumm....det där receptet du delar...är det inte konstigt att det är så många points i kycklingfärs när det inte är några alls i kycklingfilé??....hur som...roligt med recept!
    Stor kram och krya på dig!
    Katarina

    SvaraRadera
  7. Så fint! Ja, musiken från Lion King är mäktig. Man får tuppskinn.

    Kram,

    Anneli

    SvaraRadera
  8. Hade sparat ditt inlägg om Alundagossen, jag ser alltid fram mot barndop varesig det hålls i kyrkan eller ute i naturen.
    Mycket vackert arrangerat av familjen med tanke på det som bjöds efter dopet.Tänker ni var upplyfta och glada när ni kom hem.
    Kramar till er alla.

    SvaraRadera

Tack för dina ord och tankar.