tisdag 17 september 2019

Viktresan ner och upp igen.

Tjoho! Ja men det går nedåt, tack och lov. Annars vore det ju meningslöst att dra in på allt det goda. 3 kg på 3 veckor. Vägningsdag fredagar.


Ja för jag tycker det. Ost är inte bra men sjukt gott. Bröd, pasta och potatis lika så.  Men jag tänker inte ge mig den här gången. 

Hopplöst med förkylning och feber för då... Ja då är jag ju konstant superhungrig. Jag mixar smoothies, käkar bananer dricker mängder med te men ändå... Sjukt hungrig. Kan vara en släng av magkatarr också. Nåja låt det ta tid tänker jag. Ja för jag har ju en tidsplan, ett mål. 


Jag kikade in på en sida med nya kläder. Något som är livsfarligt när man är hemma och är sjuk. Är ju så svag för rosa. Vill ha nytt men nej. Hejdade mig i sista sekund.


Sedan kikade jag på en sida med begagnat, nix icke. Jag behöver nog ingenting alls. Bara försöka må bra i det som jag redan har. Ja för jag svor nämligen i helgen över hur trångt det var i garderoben. Varför ska jag då fylla på med nytt? Om jag skulle göra en lista över vad som finns så skulle den bli jättelång.


Min favoritklänning som är 16 år gammal
 Omodernt? Nej eller kanske lite, fast klassiskt är ju över tid. Sen kan ju vissa saker bli moderna igen. Ha Ha! Om jag är ihärdig och målmedveten så kommer jag att kunna ha allt som hänger där inne. 


Fast i morse när jag ställde mig på vågen så visade den 8 hg upp. Jag vet, inte fredag idag. Ok jag skyller på förkylningen. Inte ge upp. Nej nej nej...

Kram Pia

2 kommentarer:

  1. Huvudsaken man vet att man äter rätt och riktigt tycker jag. Motionerar dagligen en liten runda, gå eller springa spelar ingen roll. Du kommer att nå ditt mål och använda varenda plagg i din garderob. Skit i vågen ett tag, hg hit och dit gör en bara förvirrad.
    Kram Carin

    SvaraRadera
  2. Nej, nej, nej... ge inte upp! Man kan faktiskt pendla i vikt ett par kg från ena dagen till den andra p g a vätskor m.m... Jag tycker du tänker helt rätt att det ska få ta tid!!! Det är då man håller vikten, när man gör en långsiktig förändring och inte en snabb punktinsats där man nästan svälter sig en period och därmed rasar i vikt... för att sedan succesivt gå upp alla kilon igen. Inte bra för kroppen, det inte! Nä, skynda lagom du! Håller med Carin här ovan, skit i hekton och våg ett tag!
    Och det där med överfylld garderob... känner igen det! Jag gjorde en ordentlig städning i garderoben i torsdags, rensade bort en del, men framförallt så plockade jag undan sånt som var rena sommarkläder, det har jag aldrig gjort förr men nu ligger de i en låda med lock till nästa gång det blir sol och värme. Tycker inte att något av plaggen du visar känns eller ser omodernt ut! Snarare klassiskt, som du själv säger.
    Kram och krya på dig!
    /Maria

    SvaraRadera

Tack för dina ord och tankar.