lördag 14 september 2019

Tröttlördag.

Jag vet ju att lördagar är min tröttdag. Särskilt när man stänger på fredagen. 

Fast den här lördagen så är jag extra vagansa trött. Jag väljer att ta det rysligt lugnt.  Fast det är svårt när man inte städat på 14 dagar. Jag hade visioner om att fixa och trixa lite här hemma men så blev det inte. Bara det gamla vanliga städet. Ja efter det var jag helt slut. Efter en stund  i solstol med filt så skördar jag. 

Chilin är ju bara helt amazing i år. Kul! I morgon ska jag koka sambal oelek. Plockar in lite av varje från våra odlingar. Härlig känsla. Däremot så är mitt finger ett orosmoment. Det pulserar och värker. Huden håller på att spricka och jag har ingen aning om vad som orsakat detta.


Maken kolar min arm, letar efter röda strimlor och säger att detta inte är att leka med. Kan bli blodförgiftning. 
  Det är nog därför du är så himla trött. Uppmuntrade va? Ja vi får se hur det blir. Vi har ätit från grillen och jag är så besviken. Godast var brysselkålen. Sedan kom rosévinet. Kalkonburgaren får 1 poäng av 10.  

 Fläderbären låter vi sitta kvar. Vi gillade inte saften. Hoppas på att fåglarna vill ha dem.

Kram Pia

3 kommentarer:

  1. Usch, så otäckt med ditt finger. Tycker nog du ska åka kolla vad det är.
    Kram Carin

    SvaraRadera
  2. Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.

    SvaraRadera
  3. (Oj.. tror du fått en spamkommentar här innan mig...?)
    Och OJ!!! Vad har hänt med fingret??? Har du fått in något i husen? Du ska nog kolla upp det där så fort som möjligt.
    Kram och hoppas du mår bättre i alla fall idag!
    /Maria

    SvaraRadera

Tack för dina ord och tankar.