söndag 17 mars 2019

Speedad helg

Jag fattar inte varför jag inte kan sova när jag får. Fast lite aningar har jag ändå. Helgen är ju den tid när jag hinner göra något och faktiskt orkar. Ja och så är det ju vår.

Så jag kliver upp i ottan sätter en deg googlar lite på bra att ha saker eller hur man gör saker som jag inte kan. Jobbar lite med en webbkurs om identitet, jämställdhet och digitalisering i förskolan. Bakar tekakor och myser en stund. 

Ja sen ner och måla väggar, och tapetsera för att hinna klart tills i eftermiddag då det skulle komma ett par och titta. Jäklar vad syrran, maken och jag jobbade på. När vi nästan var klara så fick jag ett sms.
 "Vi kommer inte" 
😢
Sedan måste jag ju berätta hur tokigt det kan bli. Min svåger är mattläggare och i badrummet så fanns det lim rester kvar efter en duschlist. Jag frågade om han kanske hade något bra medel. Jo det hade han ju såklart. Jag tog flaskan som min syster tagit med, hällde lite på en svamp och så tog jag en färgskrapa och satte igång. 

Ja det är ett gammalt badrum så lite skavanker får det finnas. Ska försöka få bort det sista också. 
Råkade välta flaskan så det rann massor på golvet som jag försiktigt försökte torka upp så det inte skulle rinna ner i avloppet. Tänkte lite på att det inte luktade så starkt och att det ju var bra för hantverkaren. Ja det gick att få bort men det var lite svårt. 

Sedan så gick jag ut i köket och där stod en annan flaska. Med limtvätt. Hmmmm! Vad hade jag använt då? Jo syrrans vattenflaska. Ha! Ha! jag dör så knäppt. Ja, ja så kan det gå. Ingen stress idag utan nu hinner jag kika in hos andra bloggare och ta det lite lugnt. Kanske! Hittar säkert något kul att göra.

 Kram Pia

2 kommentarer:

  1. Måste kännas lite snopet när man slitit som ett djur när man får ett sådant sms. Hahaha, kan tänka att du bliv full i skratt när du fick se flaskan som du skulle ha använt.
    Ha en lugn och skön söndag nu.
    Kram Carin

    SvaraRadera
  2. Full fart med andra ord. Synd att ni inte fick visa som planerat, men det kommer säkert fler instressenter med tanke på bostadsbristen i era trakter.
    Ha de gott. Kram, Catarina

    SvaraRadera

Tack för dina ord och tankar.