söndag 17 februari 2019

Orkidéerna och utedag

Vilket väder va? 
Jag blir ju så lycklig när jag kan vara ute nästan hela dagen. Sol och fågelkvitter gör ju att jag liksom lyfter en smula. 

Vi släpade fram grillen och grillade lite till lunch. Bara lite korv men ändå. Så gott det smakar att äta ute i friska luften. 

Bildresultat för grill tecknad
Sedan ett kort spontanbesök hos T&S (son och sonhustru) Där bjöds det på gofika. Ett väldigt kort besök eftersom den där allergin inte tillåter långa stunder bland katterna. Trevligt var det ändå. Sedan var vi ute och njöt av solen tills jag började frysa lite. Det hjälpte inte längre med filt och fårskinn.

  Nu är det check på skåpluckorna och kolla här då. 

Stora knoppar i orkidéerna som jag satte i somras ifrån skott. Här kan man läsa om det. Jätteroligt! Pelargonerna har också satt fart. Precis som jag, det är nog det där ljuset som behövdes. Kan vara vitaminerna som ger resultat också.




Kram Pia 

2 kommentarer:

  1. Så härligt att kunna vara ute och så grilla på det. Så kul med dina blommor att dom sätter knopp och börjar att växa.
    Kram Carin

    SvaraRadera
  2. Men så snygga skåpluckorna blev! Skulle verkligen behövas i mitt radhuskök!
    Ha en fin dag!
    Kram, Anneli

    SvaraRadera

Tack för dina ord och tankar.