onsdag 19 december 2018

Positivt tänkande

När klockan ringde si så där vid 05.20 och man möter sig själv i spegeln. Ja ingen superduperhärlig syn direkt. Jag kommer till insikt om att onsdagar är utevistelse från tidig morgon och några timmar framåt.

  Plötsligt smilar jag lite där i spegeln. Frisk luft, min vän... Ja det är nyttigt. Du kommer få en fin fräsch hy. Japp. Jag lyssnar på ljuvlig julmusik i bilen och möter glada barn på jobbet. Fortsätter att tänka positivt. Dagen avslutas för min del med en present. En tomte grön. Huuuur söt???? 

Jag valsar ner till butiken på jobborten. Handlar lite, snicksnackar med glada kunder. Vi hjälps åt att hitta saker vi söker. Vi önskar varandra God Jul och jag säger till mig själv i bilen hem. Vilken bra dag, jag är så glad, så nöjd. Hemma får Tomte grön bekanta sig med tomte röd och tomte vit. 

 Vi borde dra upp luvan lite då och då. Se varandra i ögonen och våga prata med okända. Bjuda på sig själv lite. En mänsklig varm omtanke är väl aldrig fel. 

Kram Pia

3 kommentarer:

  1. Helt rätt, det är något som vi alla borde göra lite oftare.
    Mycket söt tomte
    Kram Carin

    SvaraRadera
  2. Positivt tänkande kan aldrig bli fel, låter som att du fick en riktigt härlig dag :-)
    Ha de riktigt gott. Kram, Catarina

    SvaraRadera
  3. Håller med, ett positivt tänkande mår vi alla bra av.
    Ha en underbar julhelg!
    Kram Birgitta

    SvaraRadera

Tack för dina ord och tankar.