torsdag 15 november 2018

Jag längtar lite

November 2018 är den solfattigaste november på länge. Jag lider inte så farligt som jag trodde jag skulle göra. Kanske det beror på alla soltimmar i somras. Fast om jag ska vara ärlig så längtar jag till lite snö, till det som ljusar upp tillvaron en gnutta.


Snart så svär jag väl över det också, ja snön alltså Ha Ha! November har ju varit ovanligt varm. Jag tänker ibland när jag drar på mig alla kläder på jobbet vad jag ska ha i vinter. Ja för jag har ju allt som finns redan. Man kanske vänjer sig. Tänker i alla fall på att jag ska använda ylletröjor. Jag har några i lådan men skulle verkligen behöva en ny. Det är nämligen så att ylletröjor krymper lite. Ja i alla fall om någon tvättar dem för varmt.


Kram Pia


This post contains adlinks from Adviral



1 / 2 / 3

6 kommentarer:

  1. Åh vilka fina bilder!!! Håller med dig, jag tror också att jag tankade mycket sol i somras. Mentalt är jag fortfarande kvar i början av oktober p g a det milda vädret, och jag önskar mig inte snö än... ;-)
    Kram/ Maria

    SvaraRadera
  2. Jättevackra vinterbilder. Visst blir det ljusare med lite snö på backen.
    Ha en fin fredag.
    Kram Carin

    SvaraRadera
  3. Skulle också kunna tänka mig lite snö, kanske till advent... det är nog ett önsketänkande det 🤔 men nog vore det bra med mycket snö i vinter efter denna torra sommar och höst...
    kram Gunilla

    SvaraRadera
  4. Njae, snö till jul ja, men inte förr och inte senare.
    Jo, jag vet att jag valt fel land. Men man kan väl få önska ;-)
    Jag är ju egentligen ingen vinter-och-snö-människa men jag kan leva med det om jag slipper skotta och slira runt på vägarna.
    I dag njuter jag av solen istället :-) Ha de gott. Kram, Catarina

    SvaraRadera
  5. Vilka julkortsbilder! När jag ser dem blir jag glad och lite längtig!

    Ha en fin helg fastän det är grått än.
    Kramar från Eva-Mari

    SvaraRadera
  6. Sååå vackra vinterbilder! Ja, jo, kanske, eller? Jag är kluven till kyla och isiga vägar...men ja det blir ju ljusare men jag hatar att frysa och så blir jag stressad av julen ha ha!!!
    Vi får se hur vintern blir kära du :)
    Kramis från Titti

    SvaraRadera

Tack för dina ord och tankar.