lördag 24 november 2018

Frostig lördag

Ja då var det lördag igen. Jag tänkte försöka att inte få panik eller känna att jag måste prestera hela dagen. Men blommorna på uterummet har kommit in nu. Det blir allt för kostsamt att låta en fläkt stå och gå där.  Så det var en punkt på dagens 
 "Att göra lista". Det tog tid kan jag säga. Det blev liksom jord och blomblad överallt. Så då måste man ju dammsuga också. 


Sedan var det dax för nya sängkläder. Bra att passa på när det är torrt och kallt. Jo för allt åker nämligen ut i kylan så kvalster och annat dör. Känslan i kväll när man kryper ner, åhh den är oslagbar. Ja vi har hunnit med en knapp timmes promenad eller motion som det också kallas. Jag ville hinna med att hälsa på syster min också för att kolla på deras nya köksgolv. Ja inte bara för det men ändå. Jag är rysligt nyfiken. Hon var inte hemma men jag kikade in genom fönstret. Fniss! Fint! Sedan var det tänkt att jag skulle ta en fika med föräldrarna, men det får bli i morgon om dom har tid och lust. 

Eftersom det är helg så är det jag som är kock och på menyn står det vegetarisk lasagne.  Men innan middagen ska vi ju spela på hästar(jag är ingen storspelare utan satsar en liten peng för spänningens skull) och dricka glögg. Jisses bäst att sätta fart nu. Fy vad en dag går fort. 

Kram Pia

6 kommentarer:

  1. Visst var det vackert ute idag. Här har det också gjorts en del men nu hägrar soffan och stickningen. Kram Eva

    SvaraRadera
  2. Jisses du har ju hunnit med massor av saker. Ha en skön lördagskväll nu med.
    Kram Carin

    SvaraRadera
  3. Hej, Man får passa så att man inte får för mycket på den där listan...När det är helg bestämmer jag att jag skall göra max två saker om dagen :-) Mysig glögg bricka! Ha en fin kväll, Kramen, Anneli

    SvaraRadera
  4. Ja kallt som tusan idag och några snökorn kom! Ja dagarna går som ryk & drag...jag hinner inte med!! Snurrar bland flyttlådor och stök!
    Ha nu en skön helg :)
    Kram Titti

    SvaraRadera
  5. Det är så mycket man vill hinna med, det låter som om du har hunnit med mycket idag. Är ledig i morgon så då kan det nog bli några måsten, eller så blir det pyssel i växthuset.
    Ha det bra!
    Kram Birgitta

    SvaraRadera
  6. Tycker du hinner saker hela tiden. Blev det någon vinst på hästarna? Det enda jag spelar på är postkodlotteriet, har en lott som jag haft i åratal, men vinner aldrig. Nu vågar jag inte säga upp lotten....
    Har adventspyntat lite i helgen, men inga ljusstakar och stjärnor ännu. Blev nya köksgardiner, lite hyacinter osv. Älskar den här tiden.
    Ha en fortsatt bra vecka.
    Kram Tummelisa

    SvaraRadera

Tack för dina ord och tankar.