måndag 24 september 2018

Veggorätt to die for

Ehhhh kanske en konstig titel men, ja om man skulle råka ta fel på svamp så. Ha Ha! Näää jag skojar såklart. 

Maken gör köttfärssås och kokar pasta. Jag steker finhackade kantareller och lök. Kryddar med salt, svartpeppar och pyttelitet chiliflakes. Sen på med grädde och låt det puttra. Jag lägger i pastan och river på lite ost av starkare sort. Till det så tar jag grönsakerna (finstrimlad morot, salladslök, gurka, vitkål, groddar och paprika) som blev kvar från helgens lunch. Dom var lätt marinerade av lime, ingefära, olja och vin. 

Sååå gott! Sååå Gott!

Kram Pia

5 kommentarer:

  1. Med lite kantareller kan det ju aldrig bli fel :-) Pasta och grönsaker till det gör det ju perfekt.
    Ha de gott. Kram, Catarina

    SvaraRadera
  2. Det såg mycket gott ut.
    Kram Carin

    SvaraRadera
  3. Mums! Ser verkligen ut att vara en rätt för mig!

    Ha en fin dag.
    Kramar från Eva-Mari

    SvaraRadera
  4. Det ser fantastiskt gott ut! Vi behöver absolut äta mer vegetariskt så detta måsete ju provas!
    Kram till dig!
    Gunilla

    SvaraRadera

Tack för dina ord och tankar.