söndag 12 augusti 2018

Älskar Grekisk mat

Mellansonen ringde, han är på Rhodos. Det är varmt här säger han. Jo du jag vet. Har ni det bra annars? Dum fråga eller hur,  men en typisk mammafråga. Har du ätit något gott? Ännu en fånig och typisk mamma fråga. Klart att han har det. Souvlaki morsan, du vet ju att jag gillar det. 

Jag blev sugen på Grekiskt jag med. Det fick bli en moussaka av resterna från tacosen. 
Jag rotade fram en låda frusna tomater som jag mixade med några färska. Klart som korvspad att det var slut i skafferiet på krossade tomater.


Fast det gick ju bra det med. Känns så rätt att ta vara på rester och det man har i frysen.


 Sen är det ju det med aubergine. Jag verkligen tokälskar den grönsaken. Jag hade köpt några på grönsakstorget som kom väl till pass. 


Gammal form från Portugal som passar bra till ändamålet. Här finns ett bra recept utan potatis. Annars så är det söndag och dag före första jobbdagen efter semestern.  
Åhhh Nej! 

Kram Pia

2 kommentarer:

  1. Mmmmm moussaka är så himla gott :-) Egentligen gillar jag all mat från länderna kring medelhavet.
    Här ska det testas något helt nytt, vinbladsdolmar med smaker från mellanöstern. Aldrig gjort förut, men någon gång ska ju vara den första :-)
    Ha de gott. Kram, Catarina

    SvaraRadera
  2. Gillar också moussaka och ha en fin och bra dag på jobbet efter semestern.
    Kram Carin

    SvaraRadera

Tack för dina ord och tankar.