måndag 18 juni 2018

Ros och lavendel

Sakta men säkert närmar sig semester och lata dagar. Ja fast om jag ska vara ärlig så är jag nog inte lat alls, kan man tillägga tyvärr? 

Om jag slår upp ordet lat så står det, 
"som i anmärkningsvärd utsträckning föredrar att vila i stället för att arbeta
Jag vilar inte på dagarna utan på nätterna då jag sover. Jo jag kan ta korta små vilopauser för återhämtning men jag vill gärna få saker gjorda när jag är vaken.  Fast just nu vill jag i alla fall vara lite lat och vila lite från yrkesarbetet. 

Det kallas visst semester. Fniss! Det är just då man får annat gjort som tex. målning, städning och annat huspyssel. Sånt man inte hinner eller orkar i vanliga fall. Jag orkar och hinner i alla fall att plocka in lite av lavendeln och rosorna. 

Känner mig privilegierad att ha just rosor och lavendel runt knuten. Så fantastiska dofter och synupplevelser. Jo jag älskar ju min trädgård som sagt.


 Om jag legat på latsidan och inte skött om min skatt så hade jag ju inte kunnat njuta nu. Värt varenda sekund av mödan.

Kram Pia 

3 kommentarer:

  1. Låter härligt med lite semester nu. Finns det något ljuvligare än en egenplockad bukett på bordet.
    Kram Carin

    SvaraRadera
  2. Skönt med tidig semester. Hoppas den blir som du önskar!

    Glad midsommartid önskar jag dig!
    Kramar från Eva-Mari

    SvaraRadera
  3. Ja härligt att ha alla dessa dagar framför sig...jo jo...de går fort så det gäller att njuta av dem. Rosor och lavendel är aldrig fel. Härligt att gå och dra in dofter från kryddor och lavendel.
    Ha en fin midsommarhelg!
    Kram RosMarie

    SvaraRadera

Tack för dina ord och tankar.