söndag 24 juni 2018

Midsommarstrul

Då var den här midsommarhelgen över, tack och lov. 

Ingenting blev som jag tänkt och så kan det vara ibland. Bara att acceptera, Mina franska nerver ligger liksom på ytan och vibrerar så minsta lilla avvikelse gör att jag överreagerar, skriker och blir galen helt enkelt.

 Nu fick jag god mat och trevligt sällskap. Jag däremot var inte ett trevligt sällskap. Jag orkade bara inte göra allt som var planerat. Orkade knappt skratta åt roliga skämt eller humoristiska inslag. Exakt allt som hände tänker jag inte gå in på för det är över nu. Hoppas jag. Söndagen var relativt lugn till en början.

 Jag flanerade runt i trädgården, pysslade med blommor och växthus. Tog det bara piano. Sen fram emot eftermiddag-kväll när jag skulle grilla så kom dom. Flugorna.... Jag pratar oändligt många flugor hundratals som invaderade vår altan, vårt hem ja överallt är dom. Fruktansvärt! Äckligt! Vedervärdigt! Vilket stresspåslag alltså, jag började gråta över att vara maktlös. Blev också ledsen över hur vissa kan vara så elaka och invandrarfientliga. Fy F-N  

Vi stängde in oss med radarflaskan och varsin flugsmälla och då blev det så kvavt och varmt. AC:n tänkte vi och så gick proppen flera gånger. STÖN! Internet har legat nere sedan midsommarafton och det är knappt att jag tror det funkar nu så jag skyndar mig allt jag kan att skriva detta inlägg. Stress igen. Måndag i morgon och jag går in på näst sista veckan innan semestern. Nu ska jag krypa ner under täcket och hoppas att jag får sova ordentligt. Inga drömmar, inga flugor eller annat som stör.  



Kram Pia

6 kommentarer:

  1. Usch vad äckligt. Vet när vi hade huset i Sverige så blev det över öst av några svarta äckliga skalbaggar. Dom ramlade in genom ventilationen med. Hade Anticimex där som sa att det var någon slags skalbagge från sädesfälten som låg precis bredvid. Lika fort som nästan huset blev svart av dom. Nästan lika snabbt försvann dom igen. Jag hoppas även dina flugor försvunnit för dig.
    Kram Carin

    SvaraRadera
  2. Det är nog det äkligaste jag vet, fast jag förstår på ditt inlägg att ni har massor. Här är det normalt med flugor som det är på sommaren, men det är äckligt ändå. Hoppas att det ordnar sig, så att du får bort dem. Måste säga att det är underbara bilder du har tagit.
    Ha en härlig vecka!
    Kram Birgitta

    SvaraRadera
  3. Jag minns att ni drabbats tidigare år av fluginvasion också! Fy, hemskt! Nää, nu får ni allt ta och flytta bopålarna till Öland!

    Kramar från Eva-Mari

    SvaraRadera
  4. Kära du, låter som om du verkligen behöver semester. Tycker inte heller om flugor, vi har också massor eftersom vi bor i närheten av ett stall med hästar. Men, tycker inte det är så trevligt med flugfångare heller, som hänger. Fina vackra bilder du har tagit!
    Ha en fortsatt bra vecka.
    Kram från Tummelisa

    SvaraRadera
  5. Flugor är riktigt otäcka när de är många. Hua! Håller med, blir chockad över folks brist på empati. Riktigt skrämmande.

    SvaraRadera
  6. Kära söta du som sä väl hade behövt en helg utan strul och klödd. Hoppas flugorna inte blir så långlivade och att det vänder och blir en skön semester för dig. Kram.

    SvaraRadera

Tack för dina ord och tankar.