fredag 29 juni 2018

Man kan inte jämföra en blomma

Den här tiden på året är det avskedstider och tacksamhetstider på jobbet. Åhh vad det värmer i mitt pedagoghjärta när man uppskattas med en blomma. 

Inte vilken blomma som helst, utan med en orkidé. Inte bara en gång utan två på samma dag. Tjoooo! När jag kommer hem så står det en bukett blommor på köksön från maken. 

En bukett fibblor från vår egna natur. Jag fylls av tacksamhet och kärlek. Är den ena mer värd än den andra? Nix man kan inte jämföra en blomma eller en gåva som kommer från hjärtat.  Nu tar vi helg tycker jag. En välbehövlig sådan. 



Kram Pia

3 kommentarer:

  1. Tacksamhetstid, vilket vackert ord! Ja nu tar vi helg Pia och det med råge...
    KRAM från Titti

    SvaraRadera
  2. Önskar dig en fin och skön helg.
    Kram Carin

    SvaraRadera
  3. Jag håller med dig, blommor och gåvor kan inte jämföras med varandra. Allt som kommer från hjärtat är guld värt.
    Ha de gott. Kram, Catarina

    SvaraRadera

Tack för dina ord och tankar.