onsdag 20 juni 2018

Då sa sotaren att....

 Ja vet ni, han sa att vi haft skorstensbrand.  

Men åhhh så läskigt.  Har det liksom brunnit där och vi inte märkt något alls. Superläskigt. Nu är det fixat, sanerat och rengjort och så hoppas vi såklart att det inte händer igen.  

Min dag har förövrigt varit vääääldigt tung, jag är så trött att jag knappt orkar finnas. Ögonvitorna är rödsprängda och jag tänker att snart så blir det lugnt och skönt.  Inte bara jag utan alla i min omgivning är trötta för så är det ju den här tiden på året. Vi behöver lite återhämtning och ro. Det är prio No: 1 
Folk pratar om midsommarmat, klänningar, färskpotatis, snapsar och allt möjligt ståhej. 

Jag fattar ingenting och undrar om jag ska göra något eller om det blir midsommar ändå liksom. Här hemma strosar jag runt och tycker att mina petunior är väldigt fina. Kanske det är så trötta hjärnor funkar. Man kopplar bort stress och måsten. Man fokuserar på något helt annat, sånt som ger lite ro och harmoni.

Dom korsar sig med varandra, petuniorna menar jag då och jag vet aldrig hur det ska bli i slutänden. Överraskningsmoment varje gång en knopp slår ut.  

Ja lite som midsommar, det blir som det blir. Förresten ska det bli ruggväder och då behövs ju ingen klänning.  Nix vi kan stanna inne ha mysbrallor och elda i öppna spisen. Kanske käka lite räkor och ha frågesport. Trevlig midsommar sa han också, ja sotaren alltså. Omtänksamt och rart!



Kram Pia

7 kommentarer:

  1. Vilken jä..a tur ni hade :o Fy vad läskigt med skorstensbrand.
    Men vet du vad, det blir midsommar oavsett om snapsen är kall, sillen är fiskad eller jordgubbarna plockade. Njut av dagen, njut av ledighet och ta det som det kommer.
    Ha de gott. Kram, Catarina

    SvaraRadera
  2. Samma här, skit i alla måsten. Jobbar hela helgen och njuter av att sova dagtid (natt jobbare). Lite sill och jordgubbar på fredag så är helgen räddad

    SvaraRadera
  3. Här ska vi bara käka lite sill och potatis gubben och jag och förmodligen ta ett parti UNO också.
    Kram Carin

    SvaraRadera
  4. Känner igen känslan av förlamande trötthet. Skit i alla måsten och köp färdigmat. Det kommer vi göra i alla fall.

    Läskigt med skorstensbrand. Hua. Tur att det inte blev mer än så.

    Kram Nina

    SvaraRadera
  5. Usch då, skorstensbrand lät inge vidare, läskigt!

    Ta hand om dig vännen!
    Go midsommar på di!
    Gunilla

    SvaraRadera
  6. Nämen huu! Vi eldar ju alltid vintertid och jag ligger klarvaken varje kylig natt :) Livrädd att allt ska ta eld!
    Ta hand om dig nu, vila...bästa och underskattat. Jag är sååå trött, ska man inte vara pigg nu i denna ljuva sommartid?!
    Ingen säckhoppning här heller ha ha.
    Kram Titti

    SvaraRadera
  7. Otäckt med skortensbranden men tur att det gick bra.
    Man kan känna så många måsten när det blir midsommar. Det som är viktigt är väl att man har det skönt.

    SvaraRadera

Tack för dina ord och tankar.