fredag 18 maj 2018

Midsommardröm

Tjeena!

Fredag igen. Den dagen då man är lite extra glad och uppåt. Mina kollegor ska på AW men jag ska hoppa över denna gång. Det krockar med annat kul. Ja fast i morgon. Jag ska upp tidigt och dra iväg på äventyr lååångt bort. I går var jag på ett annat typ äventyr. Yngsta sonen skulle på en intervju på folkhögskolan i Sigtuna inför en ev. utbildning inom filmskapande. När vi satt och väntade i bilen så for det en massa människor förbi. I full färd med att klä en midsommarstång. De var klädda i folkdräkt, ja vissa och kanske, ja kanske det var en filminspelning på gång. Jag bara spånar. Skolan är nämligen för skådespelare, filmskapare och kultur i många former. 



1. Dress / 2. Mirror / 3. Flower head piece

This post contains adlinks 

Vad tycks? En midsommardröm, en kvällsdress eller en brud. Man väljer själv. Ljuvligt är det i alla fall med denna sommartid.

Kram Pia

3 kommentarer:

  1. Underbart är bara förnamnet! Hoppas ditt roliga i morgon blir som förväntat!
    Angående din fråga så var det första gången vi besökte den trädgårdsmässan.
    Förmodligen ligger datumet runt mitten av maj.

    Glad pingst!
    Kramar från Eva-Mari

    SvaraRadera
  2. Ha en härlig helg nu.
    Kram Carin

    SvaraRadera
  3. Ha ha tänkte när jag läste ditt inlägg "har jag missat midsommar???!" Ja virrig är man ju, men ändå...
    Snygg klänning också! Sugen på sill och färskpotatis blev jag också :)
    Kram till dig Pia!
    Titti

    SvaraRadera

Tack för dina ord och tankar.