söndag 15 april 2018

Förändring i vardagsrum

Tjena!
Det händer inte alls så mycket på inredningsfronten som jag önskar. Men jag flyttar runt lite och vips så blev det en liten förändring i vardagsrummet.

 Det runda lilla glasbordet fick flytta in. Sedan kanske ni märkt att jag har haft en liiiiten blogg paus. Kom på mig själv med att vara lite manisk. Att slaviskt läsa alla andras bloggar och att hitta på något att skriva om.  Jag behövde bara vara mig själv ett tag. Fast svårt är det att inte koppla upp sig och vara delaktig i alla sociala medier.  

Vilken toppenhelg det varit, ja trots regnet idag. Jag har tagit sköna och långa promenader med fina svägerskan. Känns i benen! Haft trevliga snack med henne som ger någon sorts härlig energi och kraft. Sånt man kan leva lite på ett tag. Träffat äldsta sonen och haft kvalitetstid med honom. Djupa och innerliga samtal som jag kallar intelligenta och värdefulla. Oj så många kloka funderingar. Hunnit med att vara med syster och föräldrar också även om bara korta stunder, men ändå.

 Jag har ägnat timmar i växthuset och skolat om små miniplantor. Åhh jag bara älskar att vara där som sagt. I min egen lilla värld där jag liksom rår över liv och död. Ja för om jag inte vattnar eller bryr mig, ja då dör ju växterna. Så är det. Wooow jag är ju Gud där ute Ha! Ha! Missförstå mig rätt!
Söndagskvällen är här, brasan är tänd och vi ska krypa upp i soffan och kolla på Stjärnornas stjärna på SVT play.

 Just det, jag har anmält mig till en liten tävling. Om mysigaste hemmet. Man kan vinna ett hemma hos reportage eller andra prylar. Om du tycker att vårt hem är lite mysigt så kan du rösta här. Jag skulle verkligen bli glad.

Kram Pia

3 kommentarer:

  1. Man behöver inte vända runt på hela rummet för att få till det. Det såg fint ut med fåtöljen och bordet vid fönstret.
    Ha en fin och bra vecka.
    Kram Carin

    SvaraRadera
  2. Såg inte vart man skulle rösta när jag klickade på länken.

    SvaraRadera
  3. Såklart har jag röstat på dig.Kram kram

    SvaraRadera

Tack för dina ord och tankar.