fredag 16 mars 2018

Mot ljuset

I går när solen sken fick jag extra krafter. Jag skottade snö, tog en promenad innan jobbet och hela dagen blev liksom bra på många sätt och vis. Den glädje man har inom sig smittar av sig och energin som är positiv går som osynliga vågor i rummet och träffar omgivningen. 

Det är det där ljuset som påverkar en.. Man dras till det. Ja som växterna. Kolla hur palettbladen sträcker på sig mot ljuset i fönstret. Dom blir liksom ståtliga och starka.

 Mina små petunior har fått extraljus. Annars blir dom så gängliga, svaga och spretiga. Det vill jag inte. Pelargonerna gillar det också. Klart dom gör. 

 Fredag idag och det är ju trevligt det med. Jag ser att solen sakta stiger upp bakom träddungen. Ännu en dag med ljusterapi. Jag har avverkat ett kort träningsprogram med hantlar, nu lite kaffe och sen bär det av mot jobb orten. Det kommer nog bli en bra dag.

 Pssst! Jag älskar terrakotta krukor och jag älskar när det växer och gror i dem. Ja och jag älskar ljuset.

Kram Pia

3 kommentarer:

  1. Härligt med solen som kommer med en massa D-vitaminer. Ha en fin fredag nu och jag tycker lerkrukor är så vackert.
    Kram Carin

    SvaraRadera
  2. jag älskar också terrakotta krukor...och jag älskar också ljuset, hihi...idag har vi haft en fin vårvinterdag. Men jag har bara varit inomhus, tyvärr ! Har kollat synen och köpt nya glasögon (får dem om två v.) Och hälsat på dottern som åker till Mexiko i två månader i morgon !!....vad jag kommer att sakna henne !
    Trevlig helg !
    Bia

    SvaraRadera
  3. Ja ljuset och så terracotta gillas av mig också :)
    Frusna kramar från Titti

    SvaraRadera

Tack för dina ord och tankar.