lördag 6 januari 2018

Sitta bra och lite grubbel.


Trevlig Trettondag på er.
 Äntligen är han hemma igen fast ganska så tagen så klart. Hemmet är anpassat med diverse hjälpmedel och tänk så bra sjukvård vi har. Jag är djupt tacksam för vårt välfärdssystem. 
💓

 Det blir en lugn helg med nyopererad man och efter att ha vakat en natt med hockey och en natt med grubblerier över framtiden. Så känner jag mig riktigt sliten och trött.  Jag sa ju att jag är galen ibland. Jag har nämligen anmält intresse för en betald utbildning på universitetet 2,5 år till förskollärare. Nu fanns det bara två platser och förmodligen så går dom till någon yngre kollega. Självklart kan man ju tycka.  Men om jag nu får chansen så undrar jag ju så klart om jag klarar av det. 

förhöjd toasits.

Ja ja vi får vänta och se. Resten av dagen kommer tillbringas i soffan eller fåtöljen vid brasan. Kommer såklart agera lite sjukvårdsbiträde och så laga till lite tacos också men annars inget mer avancerat. Vad hittar ni på för skoj?

Kram Pia


2 kommentarer:

  1. Om du nu blir tilldelad platsen så tror jag säkert att du grejar det. Ha en bra lördag med lite sjukassistans dör till. Här har det blivit promenad och nya blommor på borden.
    Kram Carin

    SvaraRadera
  2. Hoppas du får möjlighet att gå den utbildningen. Betald också, vilken förmån! Varför skulle du inte klara av den? Sjasa bort den där som sitter på axeln och viskar i ditt öra!!
    Hoppas det går bra för maken, min 86-årige ex-svåger blev som ny efter bara ett par månader.

    Kramar från Eva-Mari

    SvaraRadera

Tack för dina ord och tankar.