tisdag 5 september 2017

Vad är väl en kväll på slottet?

Det hade pratats in ett meddelande på mobilen. Jag lyssnade av det på lunchen. Typiskt! 

Bildresultat för waxholm kastellet
Vi var de enda gästerna på Kastellet i Waxholm sa rösten så frukosten skulle ställas in i en kyl, vi skulle få en kod och nyckel i ett kuvert. Hmmm! Hur kul är det på en skala. Jag menar skulle vi sitta där och fira makens 60 års dag helt själva på en stor fästning. Aldrig i livet. Obemannat dessutom. Tänk om det spökar där?  Nej vi bokade om. Bestämde oss för att äta på bykrogen istället. Bestämde att mysa i soffan med mjukisbrallor och lite ouzo från Grekland. Kolla på fotboll och tända en brasa. Så kan man faktiskt också fira en 60-åring. 


Tror att han är rätt så bekväm med det faktiskt. Jag med om sanningen ska fram, för fy så trött jag är. Tur att jag har semester i morgon.

Kram Pia

2 kommentarer:

  1. Låter toppen, för inte skulle jag heller vilja vara själv på ett slott.
    Kram Mamma C

    SvaraRadera
  2. Låter som en helt perfekt kväll (minus fotbollen då). Helt ensam på slottet? Nä tack, tror inte det.
    Ha de underbart. Kram, catarina

    SvaraRadera

Tack för dina ord och tankar.